عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معرفی سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی دانشگاه در کنگره جهانی بیمارستان



سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در چهل و چهارمین کنگره جهانی بیمارستان به عنوان دستاورد برجسته در استفاده از فناوری به منظور افزایش بهره‌وری و بیماری‌محوری خدمات سلامت معرفی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، چهل و چهارمین کنگره جهانی بیمارستان (World Hospital Congress) از ۸ تا ۱۱ نوامبر (۱۸ تا ۲۰ آبان) به میزبانی شهر بارسلون در اسپانیا توسط فدراسیون جهانی بیمارستان World Hospital Federation (IHF) برگزار می‌شود و سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی (HIM) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این کنگره به عنوان یک دستاورد و تجربه برجسته در استفاده از فناوری به منظور افزایش بهره‌وری و بیماری‌محوری خدمات سلامت معرفی می‌شود.
کنگره جهانی بیمارستان عالی‌ترین رویداد تخصصی و جهانی در حوزه بیمارستان است که مدیران بیمارستان‌ها و سازمان‌های نظام سلامت را گرد هم می‌آورد تا برنامه‌ها، دستاوردها و تجارب ملی و فراملی در حوزه مدیریت بیمارستان و خدمات و مراقبت‌های سلامت را با هم به اشتراک گذارند.
در این کنگره، تجربه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بهره‌گیری و ترکیب فناوری اطلاعات با دانش تخصصی مدیریت بیمارستانی توسط دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه به عنوان سخنران برگزیده کنگره ارائه می‌شود.
سامانه HIM دستاورد چهار سال تجربه و تلاش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در هوشمندسازی و تعالی بخشیدن به خدمات سلامت با رویکرد نوین و فناورانه است. سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی یک سیستم جامع و یکپارچه تصمیم‌یار مدیریتی و هوش تجاری سلامت است.
در این سامانه اطلاعات عملکردی بیمارستان‌ها از پایگاه‌های داده‌ای متنوع یکپارچه‌سازی و استاندارد شده و در قالب گزارش‌های عملکردی و داشبوردهای تخصصی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد. جامعیت، صحت، دقت و به هنگام بودن اطلاعات ویژگی منحصر به فرد این سامانه است که امکان برنامه‌ریزی و نظارت هدفمند بر توزیع و مصرف منابع، ارتقای بهره‌وری و بهبود کیفیت خدمات درمانی را فراهم آورده است.
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۱۳۹۶ با تکیه بر توان کارشناسی، رویکرد علمی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی با همکاری تمامی سطوح دانشگاه، توسعه سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی را آغاز کرده و از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ این سامانه را به بهره‌برداری رسانده است.
این سامانه توسط مدیران ارشد و میانی تمامی بیمارستان‌های دانشگاه به عنوان یک سیستم اطلاعاتی و تصمیم‌یار مدیریتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهره‌برداری از این سامانه تاکنون دستاوردهای مهمی در ارتقای بیمارمحوری، کارایی و اثربخشی خدمات درمانی در این دانشگاه داشته است.
انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۷۷۰۲ ی.ق