عمومی | دانشگاه تهران

سرپرست دانشگاه تهران: اختیار تصویب رشته‌های جدید آموزشی به دانشگاه واگذار شود / دانشگاه تهران در پذیرش دانشجویان نگاه اقتصادی ندارد

در این آئین که صبح امروز، برابر با ۱۸ آبان ۱۴۰۰، در تالار علامه امینی دانشگاه برگزار شد، سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه تهران گفت: «ما از شورای تحول علوم انسانی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم که دانشگاه تهران این امتیاز را داشته باشد که بتواند رشته‌ها را مصوب و اجرایی کند، همچنان که در گذشته این کار انجام می‌شد».

دکتر سید محمد مقیمی نقش دانشگاه تهران در آموزش عالی را مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: «دانشگاه تهران، آموزش عالی استان تهران، یعنی ۷۰ درصد آموزش عالی کشور را مدیریت می‌کند. بنابراین باید از این ظرفیت بتوانیم به خوبی استفاده کنیم».
سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ما نگاه پولی به دانشجویان نداریم، علت راه‌اندازی پردیس‌ها را استعدادهای برتری دانست که به دلایلی نتوانستند از طریق کنکور وارد دانشگاه شوند.
سرپرست دانشگاه تهران در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه کیفی و آموزشی پردیس‌های این دانشگاه گفت: «باید استانداردهای علمی، آموزشی، پژوهشی در پردیس‌ها حفظ شود و نباید این مراکز مورد بی توجهی قرار بگیرند».
وی با بیان اینکه باید پردیس‌های دانشگاه طرح عملیاتی مشخصی داشته باشند، افزود: در این طرح باید نحوه پذیرش دانشجو، نحوه ارائه دروس و رشته‌ها مورد بررسی قرار گرفته شود و این در قالب طرح عملیاتی مشخص می‌شود.
دکتر مقیمی خاطرنشان کرد: باید به صورت مداوم آموزش‌های خود را به روز کنیم و این به‌روزرسانی باید هر ۵ یا ۱۰ سال یک‌بار اتفاق بیفتد.
وی با اعلام اینکه به‌روزرسانی آموزش‌ها در دانشگاه تهران انجام شده، تاکید کرد که در پردیس‌ها نیز باید به‌روزرسانی رشته‌ها و دروس اتفاق بیفتد.