عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

وبینار آموزشی تشخیص مولکولی کووید ۱۹ و انواع واکسن ها برگزار شد



وبینار آموزشی تشخیص مولکولی کووید۱۹ و انواع واکسن ها با حضور کارشناسان علوم آزمایشگاهی شاغل در بیمارستانهای دولتی تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از معاونت درمان، در این کارگاه مجازی که توسط مدیریت امور آزمایشگاه های معاونت درمان  برگزار شد، دکتر فاطمه فلاح، دکتر لیلا عظیمی و دکتر سید علیرضا ناجی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه به ارایه مباحث مربوط به تشخیص مولکولی کووید ۱۹ و انواع واکسنها پرداختند.

از جمله مباحث ارایه شده در وبینار مذکور می توان به نقش مهم آزمایشگاه در تشخیص مولکولی به موقع و تعیین موتاسیون در انواع مختلف ویروس کرونا، موازین کنترل عفونت در برخورد با بیمار مشکوک به کووید ۱۹، PPE ، Sampling ، انتقال نمونه های عفونی، نحوه گزارش دهی نتایج، روش های استریلیزاسیون اشاره کرد.

انجام تست مولکولی کووید ۱۹، راه های تشخیص موارد تست مثبت ومنفی کاذب، انواع واکسن‌ها و ساختار هرکدام، آمار واکسیناسیون و مقایسه آن در کشورهای مختلف از عناوین آموزشی در کارگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ و انواع واکسن ها  از دیگر موضوعات و مباحث تدریس شده در کارگاه مجازی مذکور بود.

درر خاتمه وبینار نیز شرکت کنندگان به ارایه سوالات و چالشهای مربوطه پرداختند که توسط اساتید دوره مورد بررسی قرار گرفت و  راهکارهای لازم ارایه شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع