عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ بررسی شد



اولین جلسه بررسی برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی توسط اداره امور آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از معاونت درمان، در این نشست مجازی دکتر سید محمدرضا یثربی رئیس اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان ضمن بیان سخنانی به نکات کلیدی و اهمیت مدیریت بهره برداری در آزمایشگاه ها اشاره کرد.

دکتر آتوسا قریب فوکال پوینت برنامه و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز با اشاره به وقفه یکساله برنامه و عدم پیگیری بیمارستان ها به علت شرایط بحرانی کرونا به تشریح دستورالعمل مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاه پزشکی پرداخت.

در این وبینار ضمن مرور اصول و مبانی مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاه درخصوص اهمیت بهره برداری منطقی از این خدمات، نقش سیستم های مدیریت اطلاعات در مدیریت بهره برداری و استراتژی های مورد استفاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از دیگر موارد مهم مورد بحث در نشست مذکور  می توان به استراتژی های مورد استفاده شامل تدوین و انتشار راهنماهای بالینی، آموزش و توجیه گروه های پزشکان خصوصا کارورزان و دستیاران، حذف فرم های از پیش آماده درخواست آزمایش، تعیین آزمایش های مورد استفاده هر بیمارستان، کاهش درخواست های القایی و ارایه بازخورد به پزشکان بر اساس بیشترین آزمایشات درخواستی اشاره کرد.

در این نشست پس از بحث و بررسی بر امر آموزش به عنوان مهمترین عامل تغییر رفتار در بلند مدت تاکید و مقرر شد تمامی بیمارستان ها ضمن استفاده از سایر استراتژی ها طبق نیاز، کلاس های آموزشی  مستمر و مداوم مدیریت بهره برداری را برای پزشکان، رزیدنت ها و انترن های بالینی برگزار کرده و نتایج و مستندات آن را برای معاونت درمان ارسال کنند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س ع