درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سیزدهمین المپیاد علمی کشور
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از درخشش ۵ دانشجوی این دانشگاه در سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور خبر داد.
به گزارش وبدا، دکتر مجید شیرانی در تشریح این خبر اظهار داشت: دانشجویان کوشا و ساعی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نجمه قاسمی، سید مهدی عدنانی، فریما رئیسی، شهریار کرمانی و ساجده صابری موفق شدند ۴ مدال برتر و همچنین دیپلم افتخار را در سیزدهمین دوره المپیاد دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از آن خود کنند.
وی افزود: بر این اساس نجمه قاسمی و سید مهدی عدنانی دو مدال طلا و فریما رئیسی مدال نقره در حیطه "آموزش پزشکی"، شهریار کرمانی مدال نقره در حیطه "تفکرعلمی در علوم پایه" و ساجده صابری دیپلم افتخار در حیطه "کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم" را کسب کردند.
دکتر شیرانی ادامه داد: سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور از سوی استعدادهای درخشان و امور نخبگان در ۶ حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت برگزار شد.
وی اظهار داشت: برخلاف دوره های گذشته، سال قبل به دلیل شرایط حاد کرونا فقط مرحله گروهی در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم و مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت به صورت حضوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و چهار رشته دیگر به صورت کاملا مجازی برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: امسال با تسریع روند واکسیناسیون و بهبود شرایط کشور به لحاظ شیوع کرونا و همچنین افزایش امکانات، سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار شد.
وی یادآور شد: مهمترین جایزه این المپیاد، امکان ادامه تحصیل دانشجویان دکترای حرفه ای دارنده مدال طلا و نقره انفرادی و گروهی المپیاد در آزمون رزیدنتی قبل از گذراندن طرح به شرطی که دارای معدل بالای ۱۶ باشند، به صورت مستقیم است و سایر دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد شرکت کننده در این المپیاد نیز میتوانند از تسهیلات ادامه تحصیل بهرهمند شوند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: همچنین امکان تحصیل همزمان در ارشد رشته آموزش پزشکی فراهم است. تمام دانشجویانی که مدال های طلا، نقره و برنز حیطه آموزش پزشکی و طلای سایر حیطه ها را اعم از انفرادی و گروهی دریافت نمایند می توانند از این امکان استفاده کنند که امتیاز بسیار بالایی هست.
به گفته وی، امسال تغییر دیگری نیز در روند اجرایی این المپیاد ایجاد شد و برای اولین بار آزمون های مختلف ۶ حیطه المپیاد به صورت الکترونیک برگزار گردید، این آزمون ها شامل ویژگی های کلیدی (KF)جورکردنی گسترده(Em)، همخوانی با شرح نامه (SC) پازل و حل مشکل بالینی(CRP) بود.