عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

حرکت به سمت آموزش های حضوری برای دانشگاه جامع علمی کاربردی یک الزام است

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران غرب، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به همراه دکتر پیمان دانش کار آراسته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر پیش بین رئیس واحد استانی تهران غرب و جمعی از روسا و مدیران مراکز آموزش علمی کاربردی تهران غرب با حضور در مرکز آموزش علمی کاربردی کوشا از شروع کلاس های درسی این مرکز آموزشی بازدید کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در آیین گشایش کلاس های کارگاهی و آزمایشگاهی مرکز آموزش علمی کاربردی کوشا با اشاره به ماموریت دانشگاه که همانا برپایه مهارت افزایی همراه با برگزاری کلاس های عملی است خاطر نشان کرد: در ابتدای فراگیری کرونا و نبود هیچ زیرساختی برای آموزش مجازی، این دانشگاه را با چالشی جدی مواجه ساخت که رفته رفته و با همت همه واحدها و دست اندرکاران حوزه های مختلف و کارشناسان بخش فناوری این دانشگاه، ظرفیت لازم برای برگزاری کلاس های مجازی ایجاد شد.

وی افزود: تجربه آموزش مجازی برای دانشگاه‌های کشور هزینه داشته و نباید از ظرفیت این آموزش به سادگی گذشت، لذا برخی از دروس دانشگاهی را می توان همیشه به صورت مجازی برگزار کرد.

دکتر محمدحسین امید حرکت به سمت آموزش های حضوری برای دانشگاهی همچون دانشگاه جامع علمی کاربردی که بر پایه مهارت های عملی پایه گذاری شده است را بسیار مهم و بر نقش بارز استفاده از تجهیزات و دستگاه های مرتبط با هر رشته تاکید ویژه کرد.

وی در ادامه یادآورشد: بر اساس اجازه ستاد ملی کرونا، دانشگاه جامع علمی کاربردی اولین دانشگاهی در کشور است که آموزش حضوری خود را در بخش های تئوری و عملی در شرایط فعلی کرونایی کشور آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با ابراز امیدواری و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی همگام با آموزش های حضوری در این دانشگاه و رعایت تزریق واکسن از سوی همه کارکنان این دانشگاه افزود: همه کارکنان دانشگاه اعم از اساتید و دانشجویان از شهریورماه امسال شرایط تزریق واکسن را داشته اند و قطعا کسی نمی تواند در این خصوص عذری داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های مجازی و هزینه های بالای آن برای کشور گفت: درصدد تصویب آیین نامه برگزاری دوره های ترکیبی در شورای گسترش آموزش عالی هستیم.

دکتر محمدحسین امید بهره مندی همه دانشجویان کشور از بهترین اساتید دانشگاهی، کاهش هزینه های مراکز آموزشی و کاهش حضوری دانشجویان شاغل در دانشگاه ها را از جمله مزیت های آموزش ترکیبی ذکر کرد.