عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

با موضوع مسمومیت با قرص برنج؛ مانور پدافند غیرعامل در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان برگزار شد

سکینه ارجمندی اظهار داشت: هدف از برگزاری مانور پدافند غیرعامل، بررسی و ارزیابی میزان مهارت و توانایی تیم مدیریت بحران در بیمارستان‌ها است.
وی با حضور در جلسه پایش مانور پدافند غیرعامل در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان، بیان داشت: هدف از اعزام تیم پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان، پایش و بررسی نحوه چگونگی برگزاری مانور پدافند غیرعامل با موضوع مسمومیت با قرص برنج بود.
ارجمندی با اشاره به نکوداشت هفته پدافند غیرعامل عنوان داشت: سناریو مانور بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان با توجه به اینکه شهرستان دشتستان، دارای انبارها و مراکز نگهداری خرمای زیادی بوده و اغلب کارگران این مراکز با مسمومیت‌های ناشی از قرص برنج مواجهه می‌شوند، لذا این مانور انتخاب شد.
وی افزود: در این مانور چهار مسدوم دچار مسمومیت با قرص برنج شده که توسط فردی مراجعه‌کننده به انبار خرما، متوجه موضوع شده و بلافاصله بااطلاع به اورژانس ۱۱۵، کار اجرای مانور شروع می‌شود.
ارجمندی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد تیم مدیریت بحران در بیمارستان شهید گنجی برازجان اظهار داشت: همکاران ارزیاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمامی موارد مانور را به‌صورت دقیق و منظم رصد کرده و با توجه به چک‌لیست وزارتخانه‌ای که به همین منظور تهیه‌شده، کار ارزیابی را انجام دادند.
وی ضمن اشاره به نقاط ضعف و قوت این مانور بیان کرد: اگر بخواهیم نقاط قوت را مورد ارزیابی قرار دهیم همانا باید از خدمات درمانی که توسط پزشکان و کادر درمان انجام شد، یاد کنیم که عملکرد مناسب و بسیار خوبی داشتند.
ارجمندی تصریح کرد: تیم پشتیبانی مدیریت حوادث هم امنیت و ایمنی لازم را فراهم کرد و عملکرد قابل قبولی داشت و نکته مهم و مثبت این مانور موضوع مسائل و مشکلات بیمه‌ای مصدومین بود که دقیقاً مطابق با سناریو عمل شد و همه مصدومین در این مانور تعیین تکلیف شدند.
کارشناس مسئول دبیرخانه کارگروه سلامت در حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تشکر از همه همکاران در اجرای این مانور بخصوص فرمانده عملیات، تیم واکنش سریع و تیم ارزیاب خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با انجام مانورهای متعدد در بیمارستان به سطح قابل قبولی از آمادگی برسیم که بتوانیم در حوادث احتمالی بهترین عملکرد با حداقل خسارت جانی و مالی را داشته باشیم.
انتهای پیام/ ب.ا- ۴۰۸۰