عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

قرص کرونای فایزر خطر بستری و مرگ را کاهش می دهد



شرکت داروسازی آمریکایی فایزر می گوید یک داروی خوراکی برای کووید-۱۹ ساخته است که خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را در میان بیماران مبتلا به ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این شرکت از سازمان غذا و دارو درخواست کرده است تا مجوز استفاده اضطراری از این دارو را صادر کند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از NHK ژاپن، این شرکت در مرحله نهایی آزمایش های بالینی بر روی بیش از ۷۷۰ بیمار است که در معرض خطر بروز علائم حاد هستند. این شرکت می گوید خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ در آن دسته از افرادی که این دارو را دریافت کرده اند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده اند، ۸۹ درصد کاهش یافته است.

میکائیل دولستن مدیر ارشد علمی فایزر گفت فکر می کند این یکی از بزرگترین پیشرفت های پزشکی برای یک دارو در زمینه ویروس شناسی در مدت زمانی بسیار طولانی است.

ماه میلادی گذشته، شرکت داروسازی مِرک آمریکا از سازمان غذا و دارو خواست تا برای داروی خوراکی این شرکت مجوز صادر کند. قانون گذاران در بریتانیا روز پنجشنبه آن را تایید کردند. این اولین باری بود که مجوز استفاده از قرص ویروس کرونا توسط کشوری صادر می شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۳م.ر