عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

تضمین کننده بهای دانشگاه جامع علمی کاربردی، کیفیت آن است

به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان جنوبی، دکتر محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در آیین نودانشجویان علمی کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سیاست این دانشگاه افزایش توسعه فنی مورد نیاز بازار کار در کنار توسعه کمی دانشگاه است از آمادگی برای برگزاری آموزش حضوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به ماهیت آموزش در دانشگاه علمی کاربردی، این دانشگاه برای برگزاری کلاس ها بصورت حضوری آمادگی کامل دارد و با موافقت ستاد کرونا در استانها، کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای برگزاری کلاس های حضوری آمادگی کامل دارد. این دانشگاه در کنار توسعه کمی متناسب با نیاز بازار کار باید به توسعه کیفی بپردازد چراکه تضمین کننده بهای دانشگاه، کیفیت آن است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده بیش از ۷۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند و بیش از ۵۰ درصد از افراد شاغل در حرفه ای فعالیت می کنند که آموزش دیده اند، افزود: به دلیل نوع آموزش ویژه رشته تنها در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان HSE به صورت تخصصی آموزش داده می شود و در صورت وجود چنین رشته ای در دیگر مراکز دارای ماهیتی متفاوت خواهد بود.

دکتر محسن محمدزاده ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای ظرفیت های ویژه ای است؛ واحد استانی خراسان جنوبی تا به امروز در راستای ماموریت خود حرکت کرده اما در برخی از مواقع در این مسیر از نظر کمی و کیفی با مسائلی مواجه شده است.

وی اظهار داشت: شاخص های کمی از نظر پژوهشی نوآوری، قانونمند شدن، فعالیت و برنامه ریزی کیفیت آموزش نظری و مهارتی و مهارت هایی که با توجه به نیاز روز جامعه تدوین شده رو به افزایش است. طی ۵ سال گذشته تمام دانشگاه ها با کاهش پذیرش دانشجو رو به رو شدند که علت ترکیب جمعیتی و تقاضا برای ورود به مراکز عالی که موجب خالی ماندن ظرفیت دانشگاه ها شد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: بر اساس زیر نظام های دیگر طی سه سال گذشته هیچ آمار کاهشی یا افزایشی در زمینه جذب دانشجو نداشتیم؛ ۱۱۰ نفر داوطلب در سال گذشته و ۱۰۸ نفر امسال برای ورود به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان جنوبی داشتیم.

وی با اشاره به آمار مراکز آموزش علمی کاربردی طی بررسی پنج سال گذشته بیان کرد: ۲۰۰ مرکز آموزشی در چند سال گذشته داشتیم که برخی دولتی بودند و واگذار شدند و تعدادی به دلیل عدم کیفیت تعطیل شدند و در حال حاضر تعداد ۶۰۰ مرکز آموزشی باقی مانده اما با این وجود تعداد داوطلبین کاهش نیافته است.
دکتر محسن محمدزاده در خصوص تربیت مدرس نیز بیان کرد: ۹۳ هزار مدرس داشتیم که با یک بررسی و غربالگری به ۲۵ هزار نفر رسیده است و در حال حاضر مرکزی وجود ندارد که افراد آن واجد شرایط نباشند.