عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس نظام پرستاری شهرستان دشتستان: حفظ حقوق مادی، معنوی و صنفی پرستاران از مهمترین اهداف نظام پرستاری است

نصرالله محمدی سربست در مصاحبه با روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان، بیان داشت: تلاش به منظور ارتقاء سطح دانش، مهارت و آموزش حین خدمت پرستاران، بهیاران و سایر کادر مشمول نظام پرستاری از اهداف نظام پرستاری است.
وی تصریح کرد: آشنا ساختن مردم و بیماران جامعه نسبت به وظایف و نوع خدماتی که پرستاران و بهیاران به مردم عزیز ارائه می‌نمایند از دیگر اهداف نظام پرستاری است.
محمدی سربست تلاش در جهت اجرای موازین و ارزش‌های اسلامی توسط پرستاران در بخش‌های بیمارستان و همکاری با سازمان‌ها و موسسات در سطح شهرستان دشتستان و استان نیز از دیگر اهداف نظام پرستاری است.
وی بیان کرد: همکاران ما در سازمان نظام پرستاری دشتستان جمعاً ۶۸۴ نفر عضو هستند که از این تعداد ۴۴۴ نفر زن و ۲۴۰ نفر مرد می‌باشند که ۳۰۲ نفر پرستار و ۲۳۹ نفر بهیار هستند و سایر همکاران به‌عنوان کارشناس هوشبری، کارشناس اتاق عمل و پرسنل اورژانس ۱۱۵ و ... در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشغول ارائه خدمات درمانی به همشهریان ارجمند و بیماران گرامی می‌باشند.
محمدی سربست اظهار کرد: اعضای هیئت‌مدیره نظام پرستاری شهرستان دشتستان شامل ۹ نفر می‌باشند که جلسات منظم به‌صورت ماهیانه به منظور هماهنگی کارها برگزار می‌گردد و همچنین روسای ۴ هیئت‌مدیره نظام پرستاری استان جهت تبادل تجربیات و پیگیری امور مشترک اعضای نظام پرستاری استان به‌صورت مشترک جلساتی برگزار می‌کنند.
وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کادر درمان بخصوص اعضای نظام پرستاری دشتستان ابراز داشت: در ایام کرونا همکاران بنده به‌صورت ویژه در بیمارستان شهید گنجی و همچنین دیگر مراکز بهداشتی - درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا درگیر بودند و به جرات می‌توان گفت بیشتر از دو سوم از همکاران بنده یک‌بار یا بیشتر از یک‌بار درگیر بیماری کرونا شدند.
محمدی سربست ادامه داد: نظام پرستاری در ایام کرونا در کنار سایر مسئولین بهداشتی و درمانی شهرستان جهت تهیه لوازم حفاظت فردی جهت همکاران پرستار با مدد گرفتن از همکاری مردم عزیز و خیرین گرامی تلاش زیادی جهت خرید و تهیه لوازم ضروری داشته است.
وی با مثبت ارزیابی کردن طرح شهید سلیمانی در مهار بیماری کرونا اشاره کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در امر شناسایی و درمان بیماران بی‌بضاعت و قشر ضعیف جامعه، نظام پرستاری دشتستان فعالیت ویژه و مثمر ثمری را ارائه کرده است.
محمدی سربست با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی در سطح جامعه بیان کرد: با توجه به طولانی شدن کرونا و خستگی مفرط کادر درمان تنها راه مبارزه با ویروس کرونا را انجام واکسیناسیون منظم و منطبق با برنامه عمومی وزارت بهداشت و درمان و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخصوص فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پرهیز از تجمعات و دور همی‌ها است.
رئیس نظام پرستاری شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: با ایجاد ایمنی عمومی در سطح جامعه ان‌شاءالله مانع از ایجاد پیک ششم کرونا خواهیم شد.
وی از مردم شریف ایران اسلامی بخصوص هم استانی‌ها و همشهریان عزیز به جهت درک موقعیت و رعایت مسائل و پروتکل‌ها و همچنین انجام واکسیناسیون تشکر و قدردانی کرد و گفت: بهترین هدیه و قدردانی از کادر درمان رعایت پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون است چراکه برای کادر درمان، خدای ناکرده حتی فوت یک نفر از هم‌وطنان نیز بسیار غم‌انگیز و جانکاه خواهد بود.
رئیس نظام پرستاری شهرستان دشتستان ضمن قدردانی از زحمات اعضای نظام پرستاری دشتستان، از کلیه مسئولین بهداشتی درمانی در سطح شهرستان دشتستان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بخصوص رئیس دانشگاه جهت همکاری‌های مفید و موثر در اجرای اهداف نظام پرستاری تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/ ب.ا- ۴۰۸۰