عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آخرین وضعیت اپیدمی کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه را تشریح نمودند –۸آبان ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرودگفت :از چهار هفته قبل روند نزولی ابتلا متوقف گردید و از هفته گذشته افزایش نسبی در آمار مبتلایان بستری و سرپایی داریم به نحوی که در اوج پیک پنجم بستری در شبانه روز به بالای ۵۰نفر رسیده بود و در ادامه با شیب نزولی متوسط بستری به ۱۳نفر رسید و مجدداً در روزهای اخیر به بیش از ۲۰ نفر در شبانه روز رسیده و از امروز وضعیت شهرستان شاهرود قرمز و شهرستان میامی کماکان آبی هست.

ایشان در خصوص چرایی و چگونگی این شرایط افزود:تا زمانی که پوشش واکسیناسیون در کل جامعه به بالای ۹۰درصد نرسد اطمینان خاطر نسبی از ایمنی جمعی حاصل نمی شود و شرایط شکننده است و در چنین وضعیتی از سرگیری فعالیت های اجتماعی، شکل گیری تجمعات، دورهمی ها، دید و بازدیدها، جلسات و گردهمایی ها و هر آنچه منجر به افزایش تراکم و ازدحام جمعیت و در نتیجه فراوانی مواجهه گردد، افزایش آمار ابتلا را به دنبال خواهد داشت.

دکتر چمن تصریح نمود :البته همواره بیماریابی خوب و شناسایی و بستری زود هنگام مبتلایان هم در تغییر رنگ از نارنجی به قرمز موثر است چون مهمترین مولفه در تعیین رنگ مناطق مختلف کشور آمار بستری شدگان است.

وی مهمترین توصیه ها را؛ تسریع و تعجیل در انجام واکسیناسیون تا رسیدن به پوشش حداکثری، رعایت هرچه دقیق تر پروتکل های بهداشتی، استفاده مناسب از ماسک و پرهیز از هر گونه تجمع و دورهمی برشمرد.

شایان ذکر است در حال حاضر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۱۱۲ نفر بستری هستند و ۱۵ نفر در بخش های ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.