عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی قدم های موثری در مسیر کیفی سازی آموزش مهارتی برداشته است

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کهگیلویه و بویراحمد،  با حضور دکتر جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی و دکتر نوری پور رئیس واحد استانی کهگیلویه و بویراحمد، نشست صمیمی با روسای مراکز علمی کاربردی این استان برگزار شد.

در این جلسه معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: خانواده آموزش عالی می تواند با افتخار بگوید که با کمترین هزینه بیشترین منفعت را برای کشور داشته است و میزان تولید علم نشان دهنده ی جایگاه ایران در این زمینه است.

وی افزود: اساسنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی یک اساسنامه بسیار پیشرفته است و طراحان آن برنامه بسیار خوبی برای تحول آموزش مطابق نیاز های کشور داشته اند که در ابتدا، جنبه کمی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و تا ۱۰۷۰ مرکز علمی کاربردی در کشور تاسیس شد، اما در چند سال اخیر جراحی بسیار بزرگی در این دانشگاه انجام شد و با حذف مراکز ضعیف و بی کیفیت و انجام اصلاحات اساسی، دانشگاه جامع علمی کاربردی توانسته است قدم های بسیار موثری در مسیر کیفی سازی آموزش مهارتی بردارد و اقبال عمومی را به سمت خود جذب کند و اکنون در آستانه ورود دانشگاه به سی امین سالگرد تاسیس خود، وقت آن رسیده که با توجه به امکانات و ظرفیت های این دانشگاه، قدم هایی نیز در راستای رشد کمی دانشگاه نیز برداشته شود.

وی در ادامه اظهار کرد: رشد قابل توجه پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه ها در سال های اخیر، نشان می دهد که اقبال عمومی به سمت نظام آموزش عالی مهارتی بیشتر شده است تا جایی که برخی از زیر نظام های آموزش عالی کشور که اخیرا کمتر مورد توجه بوده اند، سعی کرده اند با کپی برداری از دانشگاه جامع علمی کاربردی و حتی ارائه ی رشته های منسوخ شده این دانشگاه که به علت اشباع بازار منقضی شده اند، سهمی از اقبال عمومی به آموزش مهارتی را به سمت خود جذب کنند.

دکتر جلالی جواران در ادامه این نشست گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی با حداکثر بهره برداری از امکانات موجود و آموزش بالاترین مهارت به دانشجویان، باید سعی کنند که در رشته های خود مطرح شوند چنانچه در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی در برخی رشته های خاص نیز، دارای دانش آموختگانی است که از دانش آموختگان دانشگاه های سطح یک کشور در آن رشته ها بالاتر هستند.

وی بیان کرد: با وجود هزینه های بالای آموزش و محدودیت های افزایش شهریه، مراکز آموزش علمی کاربردی برای بقای خود باید عزم را بر افزایش کیفیت بگذارند و همچنین آموزش های کوتاه مدت را در دستور کار قرار دهند.

در پایان این نشست، مسائل آموزشی کارشناسان و مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت دانشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.