عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

مصاحبه مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص جزئیات اجرای طرح برند ملی با خبرگذاری دانشجو

سرفصل موارد مطروحه در این گفتگو

حوزه‌های تخصصی طرح تجهیز‌ با‌ برند ملی شامل: تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه با تجهیزات مورد استفاده در خط تولید شرکت‌‌های مشارکت کننده در طرح برند ملی و در حوزه‌های مکانیک خودرو، آسانسور، ساخت و تولید، تاسیسات، برق قدرت، برق الکترونیک خواهد بود.

آموزش دانشجویان با تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی به روز و متناسب با نیاز صنعت و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار و شناخت و برطرف کردن نیاز‌های تحقیقاتی بخش صنعت از برنامه‌های اصلی این طرح می‌باشد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور با دارا بودن نزدیک به ۲۰۰ هزار دانشجو به کمک این تفاهم‌نامه می‌تواند ارتباط بین دانشگاه و صنعت را بهبود بخشیده و باعث افزایش آمار اشتغال فارغ التحصیلان شود.

تجهیز کامل آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه توسط شرکت های مشارکت کننده در این طرح انجام شده و آماده بهره برداری شده است.

امکان استفاده از فضای آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی، اجرای پروژه مشترک تحقیق و توسعه در راستای ارتقای محصولات شرکت‌ها و معافیت‌های قانونی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

شورای برنامه‌ریزی درسی دانشگاه، نیاز‌های اشتغال این شرکت‌ها را اخذ کرده و رشته‌های متناسب با نیاز‌های استخدامی آن‌ها را ایجاد و سرفصل‌های مرتبط با آن‌ها را تدوین خواهد کرد.

متن کامل مصاحبه:
https://snn.ir/fa/news/973181