عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ثبت بیش از ۸۲ هزار نمونه مثبت کرونایی در چهارمحال و بختیاری


وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با انجام ۲۳۳ هزار ۷۰۳ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹، تاکنون ابتلای ۸۲ هزار و ۳۸۷ نفر به این بیماری به ثبت رسیده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در دومین روز از آبان ماه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۸۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۱۰ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۱۶ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون ۲۴۸ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۰۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی، با ابراز ️ تاسف از اینکه در شبانه روز گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۱۶۴۳ نفر اعلام نمود.
وی، افزود: هم اکنون ۳۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه یادآور شد، هم اکنون شهرستان‌های اردل، بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد و وضعیت شهرستان های بروجن، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان نارنجی است.