عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

پیشنهاد تبدیل ساختمان مرکز نور و علی اصغر (ع) به موزه تاریخ پزشکی اصفهان در سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان

دکتر علیرضا یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، در سی امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیمارستان خورشید (مرکز آموزشی درمانی نور و حضرت علی اصغر(ع)) یکی از قدیمی ترین بیمارستان های اصفهان است و ساختمان قدیمی این مرکز نیز جزو سست ترین بناهای شهر اصفهان می باشد، اظهار کرد: از این رو با توجه به شرایط این ساختمان ضروری است که نسبت به کاهش ترافیک در محدوده این مرکز درمانی و به ویژه در خیابان هشت بهشت اقدام شود.

وی افزود: به منظور بهینه سازی ساختمان سست بیمارستان یکی از پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی این است که این ساختمان که دارای ۱۰ هزار متر بافت قدیمی می باشد، کلا برچیده شود و برای تبدیل به پارکینگ به مدیریت شهری واگذار شود و در این صورت ساختمان المهدی که ادامه مرکز است به عنوان درمانگاه استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تصریح کرد: پیشنهاد دوم این است که دو طبقه زیرین ساختمان قدیمی مرکز به عنوان گالری هنری استفاده شده و کریدور هوایی آن به ساختمان المهدی متصل شده و همچنان به فعالیت درمانی بپردازد .

وی با بیان اینکه ساختمان قدیمی بیمارستان خورشید در گذشته دبیرخانه دانشگاه علوم پزشکی بوده و در حال حاضر به عنوان ساختمان "نور و علی اصغر(ع)" مورد استفاده قرار گرفته تجهیزات کافی و لازم را ندارد، افزود: پیشنهاد می کنیم این ساختمان به موزه تاریخ پزشکی اصفهان تبدیل شود و آغاز تاریخ آموزش پزشکی در دنیا را معرفی کند که با این امر می توان نسبت به اشتغال زایی برای هزاران نفر اقدام کرد.

دکتر یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت فعلی مرکز آموزشی درمانی فارابی اصفهان، گفت: با توجه به قرار داشتن مرکز فارابی در یکی از محل های ترافیکی شهر اصفهان، همچنین حدود ۱۰ هزار متر مربع فضای درمانی در این بیمارستان و وجود اورژانس قلب و روان پزشکی در ان، در نظر داریم با کاهش موارد اورژانسی، این بیمارستان را به یک مرکز جنرال تبدیل نماییم.

وی با اشاره به لزوم برگزاری کمیسیون فنی برای بازگشایی گره های ترافیکی ناشی از فعالیت مراکز درمانی در شهر اصفهان تصریح کرد: با استفاده از سیستم های برقی می توانیم در این مسیر حرکت کنیم البته با بحث جایگزین خورشید و یا فاینانس، این کار را انجام خواهیم داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از شروع بازسازی مراکز درمانی در اصفهان خبرداد و گفت: به زودی دو کلینیک ویژه در اصفهان بهره برداری می شود البته کلینیک ویژه ای کنار بیمارستان فارابی که مرکز مراجعه تخصصی مردم است، همجوار با یک پمپ بنزین افتتاح شده که ما را دچار مشکل ترافیکی کرده است.

دکتر یوسفی اظهار کرد: زمانی اصفهان، ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشته که برای آن در سال ۱۳۵۰ بیمارستان الزهرا(س) را ساخته اند که ظرفیت آن ۸۰۰ تخت است اما امروزه جمعیت شهر به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: البته دراین سال ها ایجاد "مگا هاسپیتال ها" را دنبال کرده و جلساتی را در استانداری برگزار کردیم که در نهایت زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در غرب شهرک اسپادانا به این امر اختصاص دادند که باید در آینده نزدیک بیمارستان جدیدی ایجاد شود.