عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

معاون درمان دانشگاه در سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان: ۶۷۰۰ تخت بیمارستانی فعال برای بستری در استان اصفهان وجود دارد

دکتر بهروز کلیدری، معاون درمان دانشگاه در سی امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور سندی تحت عنوان نقشه راه ۱۴۰۴ مطرح شده که بر اساس آن برای حوزه بهداشت و درمان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه علی رغم همه ساخت و سازها در بخش درمانی اصفهان همچنان در این حوزه محروم هستیم، افزود: در حال حاضر تنها ۶۷۰۰ تخت بیمارستانی فعال برای بستری وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: البته وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی براساس سند ۱۴۰۴ ایجاد زیرساخت ها و تکنولوژی های لازم برای این عرصه را مورد توجه قرار داده است، اما متأسفانه بخش خصوصی اصفهان تا به حال تمایلی برای سرمایه گذاری در بخش سلامت استان نداشته و هنوز یک بیمارستان ایده آل در این بخش تاسیس نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس سند ۱۴۰۴ در استان اصفهان قرار بر این شده که سرانه درمانی را طی هشت سال آینده از ۳۵ درصد به ۴۵ درصد برسانیم، افزود: به همین دلیل تمامی مسئولان باید به ظرفیت های سرمایه گذاری در این عرصه توجه کرده و سرمایه گذاران بخش خصوصی را به این امر تشویق کنند.

دکتر کلیدری با انتقاد از نبود یک "مگا هاسپیتال" در اصفهان گفت: وضعیت ضریب اشتغال در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) بیش از ۹۰ درصد بوده و بحرانی تر از همیشه است، در خارج از شهر پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در وضعیت مطلوبی قرار دارند اما در شهر اصفهان با وجود ۱۰ پایگاه اورژانس کماکان دچار نقصان هستیم.

وی اضافه کرد: نگاه ما این است که در شهر اصفهان شبکه ای را طراحی کنیم تا استان اصفهان به عنوان یک استان توریست پذیر در حوزه سلامت تبدیل شود، البته متغیرهایی را در این زمینه از دست داده ایم که به چالش بزرگی در نظام درمانی استان تبدیل شده است.

دکتر کلیدری از فقدان پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع خبرداد و گفت: متأسفانه به رغم اجرای طرح تحول سلامت در اصفهان، پیگیری پرونده الکترونیک سلامت افراد کمرنگ بوده، اگرچه نظام ارجاع هم تبعات اجتماعی و سیاسی مختلفی را به دنبال دارد، به گونه ای که مجبور خواهیم شد به بیماران بگوییم تنها درصورتی می توانید از خدمات درمانی با هزینه کمتر و حمایت بیمه ای برخودار شوید که در چهارچوب نظام سلامت و ارجاع حرکت کنید.

معاون درمان دانشگاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان مجموعه ای که دغدغه سلامت افراد را دارد باید حداکثر حمایت خود را از حوزه های بهداشت و درمان داشته باشد زیرا دولت و وزرات بهداشت به تنهایی نمی توانند در این عرصه فعالیت کنند.