عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تقویت عملکرد تیم های ایمنی مراکز درمانی در دستور کار



وبینار دوروزه آموزشی ایمنی بیمار با هدف تقویت سطح آگاهی وعملکرد تیم های ایمنی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و به نقل از معاونت درمان، دکتر لیلا عظیمی مدیر خدمات بیمارستانی در وبینار آموزشی ایمنی بیمار، ابراز امیدواری کرد که این آموزش ها گام موثری در راستای کاهش بروز خطا و بهبود شرایط ایمنی بیماران باشد .

وی افزود: برای بهره وری بیشتر و تحقق اهداف ایمنی بیمار، کارشناسان ایمنی بیمار باید بر اساس شرایط احراز انتخاب شده و از تغییر این افراد به صورت مکرر جلوگیری شود.

در ادامه این نشست راحله رزم آرا کارشناس ایمنی معاونت درمان نیز درباره راهنمای ارزیابی ایمنی بیمار و معیارهای الزامی ابلاغ شده در سال ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کرد.

وی، هدف از برگزاری این وبینار را افزایش آگاهی دانست و خاطرنشان کرد: بی تردید برگزاری این وبینار ضمن شناسایی و ارایه گزارش به موقع کمیته های تخصصی برای پیشگیری از وقایع ناخواسته درمانی به ارایه راهکارهای مناسب منجر خواهد شد.

بر اساس این گزارش در روز دوم این وبینار دکتر فرنوش داوری متخصص پزشکی قانونی و سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان نیز پیرامون اهمیت اخذ رضایت آگاهانه قبل از انجام پروسیجرهای تهاجمی مطالبی را ارائه کرد.

ارایه مطالبی کاربردی با موضوع وقایع ناخواسته و ضرورت گزارش دهی به موقع در پیشگیری از رویدادهای مشابه بر اساس بخشنامه های ابلاغ شده، بازدیدهای مدیریتی بر اساس راهنمای بالینی ابلاغی با هدف توانمندی و اشاعه فرهنگ ایمنی بیماراز دیگر موضوعات مطرح شده در این وبینار بود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۱س.ق