عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

جلسه شورای فرهنگی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل جلسه شورای فرهنگی مرکز با محوریت سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و آغاز امامت و ولایت حضرت ولی‌عصر (عج) روز یکشنبه ۲۵ مهرماه سال جاری با حضور رئیس مرکز، مسئول نمایندگی ولی فقیه، اعضای هیات علمی و کارکنان در سالن کنفرانس مرکز تشکیل شد.

در این جلسه دکتر حسین کربلائی خیاوی ضمن تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و روز اخلاق و مهرورزی اظهار داشت: در عین حال که پیامبر بزرگوار امروز در میان ما نیست ولی معجزه جاودان او یعنی قرآن  برای همیشه باقی ماندنی است.

وی افزود : در طول تاریخ بودند بسیاری از افراد و گروه‌ها از کفار مشرکین که تلاش کردند با قرآن مبارزه کنند درصورتی که حتی نتوانستند یک آیه مثل آیات قرآن را بیاورند .
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با اشاره به دستاوردهای بی شمار دین مبین اسلام برای مسلمین افزود: در هفدهم ربیع‌الاول از دودمان پاک ابراهیم فرزندی پا به عرصه گیتی نهاد که ولادتش نقطه عطفی در تاریخ انسانیت شد و مسلمانان را از دین رحمت و شفقت، صلح و عدالت و الهام دهنده و روشنایی بخش بهره‌مند ساخت .

وی اظهار داشت: حضرت محمد (ص) مکتب اسلام را برای درست زیستن، درست اندیشیدن و قرآن شریف را به عنوان قانون الهی برای بشریت ارائه کرد تا انسان‌ها زندگی خود را در سایه ارزش‌های والای اسلامی و حفظ کرامت انسانی سپری نمایند .

دکتر حسین کربلائی خیاوی در پایان اظهار امیدواری کرد، همه ما با بهره‌گیری از الطاف بیکران این ایام مبارک که سراسر شادی، سرور، امید و ایمان است بتوانیم به نحو شایسته‌ای در امر خطیر خدمت‌رسانی به مردم و ارتقاء بیش از پیش خدمات در تمامی حوزه‌ها کوشا و موفق عمل نماییم.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام دهقان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز بیان داشت: نبوت یا پیامبری، گزینشی الهی است که معارف الهی از سوی خداوند بر بنده برگزیده‌اش وحی می‌شود تا اخلاق و کردار بندگان را در مسیر کمال و سعادت، رهبری کند. مهمترین ویژگی‌های پیامبران، دریافت وحی، توانایی معجزه و عصمت است .

وی افزود: ضرورت نبوت و بعثت پیامبران، در قرآن کریم، روایات معصومان و متون کلامی مورد تاکید قرار گرفته و دلایلی برای آن ذکر شده است؛ از جمله اتمام حجت بر انسان‌ها، نیازمندی ذاتی انسان، و نیازمندی انسان به اجتماع. بر اساس آیات قرآن کریم، همه انبیا اهداف مشترکی از جمله دعوت به توحید و معاد، برپایی عدل و داد، تعلیم و تربیت، تزکیه و تقوا و همچنین آزادسازی انسان‌ها از غل و زنجیرها داشته‌اند.