عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

چاپ مقاله اساتید دانشگاه علوم پزشکی فسا با عنوان تجارب مدیران ارشد دانشگاهی در مدیریت بحران کووید۱۹ در مجله معتبر BMC Health Services Research

مقاله جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی فسا با موضوع تبیین تجارب مدیران ارشد دانشگاهی در مدیریت بحران کووید۱۹ در مجله معتبر BMC Health Services Research به چاپ رسید.

به گزارش وب دا فسا؛ سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: هدف از این مطالعه بررسی تجربیات مدیران ارشد دانشگاهی در طول بحران کووید۱۹ بود. شناسایی تجربیات مدیران ارشد در مقابله با بحران های بیولوژیکی می تواند نقشه راه برنامه ریزی مدیریت بحران در آینده باشد.

دکتر شهناز کریمی افزود: این تحقیق به همت دکتر مصطفی بیژنی، دکتر علی اصغر خالقی ، دکتر یوسف غلامپور , دکتر شهناز کریمی و دکتر ژیلا فریدونی انجام شده است و نتایج قابل توجهی در مدیریت بحران کووید از دیدگاه مدیران ارشد تبیین می نماید.

عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: بر اساس نتایج این تحقیق، ۴ موضوع اصلی و ۱۰ موضوع فرعی شامل: رسیدگی به مسائل و چالش ها در مواجهه با بیماری کووید۱۹(چالش های ساختاری، چالش های فرهنگی، چالش های آموزشی، پیچیدگی کووید۱۹)، شایستگی های فردی و مدیریتی، مدیریت جامع، پاسخگو و کارآمد و خودکارآمدی حرفه ای و سازمانی بدست آمد.

دکتر مجتبی فرجام معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان اینکه این تحقیق یک دستاورد مهم پژوهشی می باشد، گفت: این معاونت از طرح های تحقیقاتی بویژه با موضوع کووید۱۹ حمایت های خاصی می کند و از اساتید دانشگاه دعوت می گردد تا در این امر خطیر دامنه تحقیقات خود را گسترده تر کرده و به سیاست گذاران سلامت در رفع این بلا یاری رسانند.

مطالعه حاضر مشتمل بر تعدادی از تجربیات مدیران ارشد در مدیریت بحران کووید ۱۹ می باشد و به مدیران و سیاست گذاران نظام سلامت پیشنهاد می شود از نتایج این مطالعه برای مدیریت موثر بحران و بهبود مدیریت بحران در زمینه های مختلف مرتبط با سلامت با ارائه زمینه های فرهنگی و سازمانی موثر استفاده کنند.