عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛ در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد حضور دانشجویان پرستاری و مامایی در بیمارستان برازجان خواهیم بود

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان، دکتر محمدرضا یزدان خواه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان اظهار داشت: بازرسی و سنجش کلی شرایط آموزشی شدن بیمارستان هدف از این بازدید که توسط تیم مدیریتی دانشکده پرستاری و مامایی و تعدادی از اساتید این دو رشته در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوده است.
وی تصریح کرد: سیاست کلی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به سمت استفاده بهینه و بهتر از ظرفیت آموزشی بیمارستان شهید گنجی برای تربیت دانشجویان است.
سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد حضور فعال و مستمر دانشجویان رشته‌های پرستاری و مامایی جهت گذراندن دورهای آموزش بالینی در بخش‌های مختلف بیمارستان شهید گنجی خواهیم بود.
دکتر یزدان خواه ادامه داد: ما قبلاً هم دانشجویان دوره‌های کارورزی پرستاری و مامایی را به بیمارستان معرفی می‌کردیم و به‌صورت موردی بحث آموزش در این بیمارستان مطرح بوده است که همواره مورد رضایت دانشجویان و پرسنل بیمارستان بوده لذا رضایت‌مندی دو طرف، ما را بیشتر به انجام این مهم تشویق کرده است.
وی اظهار داشت: به دلیل بعد مسافتی کم بین شهرهای بوشهر و برازجان، سیاست دانشگاه علوم پزشکی بر این قرارگرفته که از پتانسیل موجود در بیمارستان گنجی به نحو بهینه استفاده شود البته در این راستا مشکلاتی هم وجود دارد، ولی مزیت اصلی بیمارستان جهت اجرای برنامه آموزشی شدن، وجود کیس‌های مختلف بیمار چه از نظر تنوع و چه از نظر تعداد بوده که بیمارستان شهید گنجی از این جهت حائز شرایط لازم برای آموزش رشته‌های پرستاری و مامایی را دارا است.
وی عمده مشکلات موجود در راه آموزشی شدن بیمارستان را عدم طراحی اولیه بیمارستان به‌عنوان بیمارستان آموزشی بیان و افزود: ایجاد یک دپارتمان آموزشی در بیمارستان ضروری بوده و حداقل یک نفر به‌عنوان کارشناس مربوطه باید به‌عنوان پل ارتباطی بین دانشگاه و دانشجویان باشد که ما بتوانیم از این طریق مشکلات و مسائل مربوط به دانشجویان را دریافت و حل‌وفصل نماییم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اسکان دانشجو، تغذیه و محیط مناسب آموزشی عنوان کرد: با قول مساعد سرپرست بیمارستان امید می‌رود این مشکلات ان‌شاءالله هر چه سریع‌تر تا زمان حضور دانشجویان مرتفع گردد.
دکتر یزدان خواه با اشاره به افزایش هزینه‌های بیمارستان آموزشی – درمانی نسبت به بیمارستان صرفاً درمانی گفت: انتظار داریم که با حمایت‌های معاونت آموزشی دانشگاه و به‌خصوص سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مشکلات مالی رفع و ما هم به نوبه خود تمام تلاش لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.
سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن اشاره به ارتقاء سطح علمی پرسنل درمان در بیمارستان‌های آموزشی- درمانی، از آن به‌عنوان یک مزیت یاد کرد و عنوان داشت: پرستاران و ماماهای بیمارستان با توجه به اینکه همواره مورد سوال و جواب دانشجویان قرار می‌گیرند، اطلاعات آن‌ها به روز شده و این خود به افزایش توان علمی آن‌ها و به‌تبع رضایت‌مندی بیماران کمک شایانی خواهد کرد.
وی اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر با کمک مسئولین استانی و شهرستانی نظام سلامت این مهم به وقوع بپیوندد و از آن به‌عنوان اتفاق میمون و مبارکی برای بیمارستان، دانشجویان و مردم عزیز به‌عنوان گیرندگان اصلی خدمت یاد کرد.
در این بازدید تیمی از مدیر گروه‌های پرستاری، مامایی، اساتید و مربیان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را همراهی می‌کردند.
انتهای پیام/ ب.ا- ۴۰۸۰