عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

تزریق واکسن کرونا در شهرستان فسا از مرز ۲۰۰ هزار دز گذشت/بیش از ۷۰ هزار نفر دو دز واکسن را دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با دریافت محموله های جدید واکسن کووید۱۹ و استقبال گسترده مردم، تا ۲۱ مهرماه سال جاری، ۲۰۰ هزار و ۲۵۰ دز واکسن به گروههای هدف تزریق شده است.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر علی اصغر خالقی افزود: در این مدت تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۲۲ نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که به ۷۰ هزار و ۴۲۸ نفر از آنها دز دوم نیز تزریق شده است.

وی با بیان اینکه اولین واکسن در دسترس بهترین واکسن می باشد، ادامه داد: عوارض واکسن در مقایسه با عوارض ابتلا به بیماری کرونا بسیار ناچیز است و واکسیناسیون عمومی تاثیر زیادی در عدم ابتلا به بیماری شدید و کاهش مرگ و میر و بستری در بیمارستان دارد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه مقابله با همه گیری کووید ۱۹ می باشد، گفت: افراد واکسینه شده می بایست پروتکل های بهداشتی اعم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شست و شوی دست ها، بازبودن پنجره ها و تهویه مناسب هوا را رعایت نمایند.

دکترخالقی ازهمشهریان عزیز بالای ۱۲ سال درخواست کرد: برای حفظ سلامت خود و عزیزانتان در برابر بیماری کرونا، هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ در شهر و روستا مراجعه نمایید.