عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

هفته سلامت روان بهانه ای برای آگاهی بخشی بیشتر در حوزه خدمات سلامت روان

مسوول واحد سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: هفته سلامت روان بهانه ای برای آگاهی بخشی بیشتر در حوزه خدمات سلامت روان و افزایش سطح سواد سلامت روان آحاد جامعه می باشد.

به گزارش وب دا فسا؛ فاطمه سادات رهنما افزود: سواد سلامت روان به دانش و باورهایی در مورد اختلالات روانی و مشکلات رفتاری می پردازد و باعث بهبود و پیشگیری از اختلالات روانی در فرد می شود که در صورت نبود این سواد، نرخ پایین تری از درک و درمان بیماری های روانی را شاهد خواهیم بود .

وی ادامه داد: از مهم ترین منابع کسب مهارت آموزی و آموزش های روان شناختی به صورت رایگان، مراکز خدمات جامع سلامت است که با توجه به شرایط پاندمی کووید ۱۹ خدمات سلامت روان به خصوص در داغدیدگان سوگ ناشی از این بیماری و همچنین بهبود یافتگان با تجربه بستری توسط روان شناسان بالینی این مراکز در تمامی سطح شهرستان ارایه می شود .

مسووول واحد سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه از کارشناسان سلامت رواندر پیشگیری از عوارض روانی همه گیری ویروس کرونا قدردانی نمود.

۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه بعنوان هفته سلامت روان نامگذاری شده است و شعار امسال این هفته: " سلامت روان در جهان نابرابر " می باشد.