عمومی | دانشگاه تهران

پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر اصغر کفشچیان

انالله و انا الیه راجعون


با نهایت تاسف و تاثر با خبر شدیم دکتر اصغر کفشچیان مقدم ، استاد دانشکده هنرهای تجسمی دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران دعوت حق را لبیک گفته و رخ در نقاب خاک کشیده است.
این استاد و هنرمند فقید که طراح، نقاش و هنرمند حوزه هنرهای جدید بود، علاوه بر سوابق اجرایی و آموزش و تربیت دانشجویان، تالیف و ترجمه آثار ادبی و پژوهش‌های ارزشمندی را نیز در کارنامه پربار و پربرکت خود داشت که بی‌شک ثمرات فعالیت‌های علمی و اجرایی این استاد فرهیخته، همواره ماندگار خواهد ماند.
استاد کفشچیان مقدم پژوهشگر و هنرمند پرکاری بود که از آثار او می‌توان به جایگاه دیوار نگاری در منظر شهری، دیوارنگاری‌های موفق ایران و جهان، درآمدی بر چگونگی دیوارنگاری شهری و سنگ افراشت‌های شهر یئری اشاره کرد. استاد کفشچیان مقدم همچنین علاوه بر انتشار ده‌ها مقاله و کتاب و شرکت در همایش‌های داخلی و بین‌المللی داوری، راهنمایی و مشاوره ده‌ها پایان‌نامه و....، دارای سوابق اجرایی متعددی نیز هست که از جمله می‌توان به مشاور آموزشی سازمان زیباسازی، معاون پژوهشی واحد فرهنگی علمی حوزه، عضو شورای تحصیلات تکمیلی گروه نقاشی و مجسمه سازی و مدیریت گروه اشاره کرد.
از طرف هیات رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تاسف عمیق، درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده سوگوار ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران این استاد برجسته تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

روابط عمومی دانشگاه تهران
۱۴۰۰/۰۷/۱۹