عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

هرگونه تجمع و دورهمی زنگ هشداری برای آغاز پیک جدید شیوع کروناست


وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همزمان با پایان ماه محرم و صفر، برگزاری هرگونه مراسم جشن و عروسی هشداری برای آغاز پیک جدید شیوع بیماری خواهد بود.

به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: اگرچه طی هفته های گذشته شاهد تداوم سیر نزولی آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری بودیم اما در چند روز اخیر با افزایش موارد مثبت کووید ۱۹، از شیب نزولی مبتلایان کاسته شده است.
وی افزود: براساس تجربه سال‌های گذشته مردم پس از پایان ماه محرم و صفر زندگی عادی خود را آغاز می‌کنند و با توجه به اینکه همچنان شاهد آمار بالای مراجعه بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی هستیم برگزاری هرگونه مراسم جشن و عروسی هشداری برای آغاز پیک جدید شیوع بیماری خواهد بود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم اینک برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی خطرناک و هشدارآمیز است و مردم باید تا تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در پانزدهمین روز از مهرماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۱۱۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۸۷ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۲۹ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر رحمانی ادامه داد: هم اکنون ۳۲۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۶۰ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری  ۱۵۸۷ نفر می باشد.
رحمانی اضافه کرد: هم اکنون ۵۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های بن، سامان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در  وضعیت زرد و وضعیت سایر شهرستان های استان نارنجی است.