عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

افتتاح مرکز خودرویی واکسیناسیون کرونا در بهارستان

بیش از ۶۰ درصد مردم بهارستان و رباط کریم واکسینه شدند
افتتاح مرکز خودرویی واکسیناسیون کرونا در بهارستان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور در شهرستانهای بهارستان و رباط کریم و بازدید از بیمارستان امام حسین بهارستان و همچنین برخی از مراکز واکسیناسیون این دو شهرستان، جدیدترین مرکز خودرویی واکسیناسیون بهارستان را افتتاح کرد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عبدالرضا پازوکی؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران صبح امروز ۱۴ مهر ماه با حضور در شهرستان های بهارستان و رباط کریم و دیدار با مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ها از بیمارستان امام حسین بهارستان و برخی مراکز واکسیناسیون این شهرستان و یک مرکز واکسیناسیون رباط کریم بازدید کرد.
همچنین مرکز خودرویی واکسیناسیون گلستان شهرستان بهارستان نیز با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران به همراه فرماندار بهارستان و مدیران حوزه سلامت و همچنین فرماندهان سپاه افتتاح شد .
در شروع این بازدید طی نشستی با مدیران شبکه بهداشت و درمان بهارستان گزارشی از روند فعالیت ها و همچنین میزان واکسیناسیون مردم و در نهایت چالش‌های حوزه سلامت این شهرستان ارائه شد که در این نشست عبدالرضا پازوکی، بر اولویت بندی ها بر اساس محدودیت‌های اعتبارات در کشور برای ساماندهی نیازهای شبکه بهداشت درمان بهارستان تاکید کرد .
وی همچنین در مراسم افتتاح مرکز خودرویی واکسیناسیون گلستان شهرستان بهارستان با حضور فرماندار بهارستان و جانشین فرماندهی سپاه بهارستان ابراز امیدواری کرد تا با افتتاح این مرکز خودرویی واکسیناسیون پوشش واکسن کرونا برای مردم بهتر شود و هر چه زودتر شاهد رفع مشکلات بیماران از این بیماری منحوس باشیم .
هادی تمهیدی؛ فرماندار بهارستان نیز با اشاره به این که شهرستان بهارستان یکی از ۳۱ شهرستان کم برخوردار کشور است، گفت: این شهرستان با وجود جمعیت ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار نفر فقط ۱۰۰ تخت بیمارستانی دارد، با این وجود با همکاری نهادهای مرتبط با حوزه سلامت در حال حاضر روزانه هفت هزار دوز واکسن کرونا تزریق می شود و آمادگی برای تزریق روزانه ۲۰ هزار دوز وجود دارد .
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه با حضور در نشست مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان رباط کریم در جریان گزارش خدمات و واکسیناسیون مردم این شهرستان از سوی مدیران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گرفت .
در گزارش مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان رباط کریم که به عنوان پایتخت مسکن مهر در ایران شناخته می شود برخی از مشکلات از جمله مربوط به جمعیت قابل توجه مهاجرین افغانستانی و تعهد نداشتن پیمانکاران مسکن مهر برای ایجاد زیرساخت‌های حاکمیتی از جمله در حوزه سلامت پرداخته شد که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به متعهد کردن این پیمانکاران، به نماینده فرمانداری رباط کریم تاکید و توصیه های ویژه‌ای کردند .
پایان مطلب//
علی رمضانپور