عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه؛ ۴۰ درصد گروه سنی زیر ۱۸ سال در شهرستان گناوه نوبت اول واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

عصمت حیدری در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: واکسیناسیون دانش آموزان مقطع دوم متوسطه از روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه در شهرستان گناوه شروع ‌شده است.
وی افزود: جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان گناوه ۱۰ هزار و ۲۳۷ نفر است که تا ۱۳ مهرماه ۴هزار و ۵۴ نفر یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.
حیدری همچنین بیان داشت: تاکنون ۸۵٫۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان یک دوز واکسن و ۷۷٫۵ درصد جمعیت سالمندان دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
عصمت حیدری عنوان کرد: استقبال دانش آموزان و والدین آنها از واکسن مطلوب بوده است و از ۱۰۰۷۲ دانش آموز متوسطه اول و  دوم  ۴۰۶۰ دانش آموز یک دوز واکسن را دریافت کرده اند و امیدواریم به پوشش ۶۰ درصدی در پایان هفته بعد برسیم.

مردم دریافت دوز دوم واکسن را فراموش نکنند


رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان داشت: تا سه‌شنبه ۱۳ مهرماه ۸۱ هزار و ۹۳۲ دوز واکسن در این شهرستان تزریق‌شده است که از این تعداد ۲۷۲۰۴ مورد واکسن نوبت دوم بوده است.
عصمت حیدری با تاکید بر لزوم دریافت دوز دوم واکسن برای ایجاد ایمنی در فرد و جامعه اظهار داشت: تاکنون ۶۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و ۳۶ درصد هر دو دوز را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: جمعیت ۱۸ تا ۳۰ سال ۵۴٫۹ درصد و ۳۰ تا ۶۰ سال ۶۷٫۶ درصد دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند ولی تنها ۳۷٫۹ درصد جمعیت ۳۰ سال تا ۶۰ سال و ۷٫۳ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۳۰ سال برای دریافت دوز دوم مراجعه کرده‌اند.
حیدری توصیه کرد: افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند با توجه به تاریخ نوبت دوم به سالن‌های واکسیناسیون مراجعه و دوز دوم را دریافت کنند. بدیهی است ایمنی جمعی جامعه با واکسیناسیون کامل بالای ۸۰ درصد جمعیت شهرستان صورت می‌پذیرد.
عصمت حیدری عنوان کرد: استقبال دانش آموزان و والدین آنها از واکسن مطلوب بوده است و از ۱۰۰۷۲ دانش آموز متوسطه اول و  دوم  ۴۰۶۰ دانش آموز یک دوز واکسن را دریافت کرده اند. و امیدواریم تا پایان هفته آینده به پوشش ۶۰ درصدی برسیم.


انتهای پیام/ ک.آ ۳۰۸۰