عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

حضور تیم کامل درمانی در منطقه زلزله زده کوهرنگ


وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: به محض اطلاع از وقوع زلزله، مدیریت بحران در مرکز فوریت های پزشکی استان تشکیل و در خصوص اعزام تیم های اورژانس و درمان به منطقه تصمیم گیری شد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی افزود: در کمترین زمان ممکن، تیم درمانی شامل: متخصصین طب اورژانس ، داخلی ، زنان ، اطفال، قلب، عمومی و تیم های پرستاری و اتاق عمل از بیمارستان سید الشهداء فارسان جهت مدیریت و درمان مصدومان احتمالی زلزله امروز به بیمارستان چلگرد اعزام شد.
وی تصریح کرد: بیمارستان سید الشهدا (ع) فارسان نیز برای ارائه خدمات در رشته های جراحی و ارتوپدی در آماده باش کامل قرار گرفت و مرکز آموزشی درمانی ‌آیت ا... کاشانی شهرکرد و امام رضا(ع) نیز به حالت آماده باش درآمدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی این مدت به ۱۲ بیمار خدمت رسانی شد که ۷ نفر بصورت سرپایی درمان و ۵ نفر به بیمارستان منتقل شدند که در حال حاضر یک مصدوم در بیمارستان امام رضا(ع) اردل  و یک مصدوم نیز در مرکز آموزشی درمانی آیت ا... کاشانی شهرکرد تحت درمان هستند.
وی در تشریح مجموع اقدامات کلی صورت گرفته در زلزله امروز شهرستان کوهرنگ اظهار داشت : ضمن فعال سازی سامانه فرماندهی حادثه دانشگاه و اعلام سطح هشدار قرمز با توجه به شدت حادثه، وسعت منطقه و محدودیتهای دسترسی، مسئولین و مدیران و کارشناسان  درمان و مدیر اورژانس دانشگاه در EOC فورا حاضر شدند.
وی در ادامه به اعزام ۵ دستگاه آمبولانس به مناطق تحت تاثیر و اعزام اورژانس هوایی جهت شناسایی مناطق آسیب دیده با توجه به محدودیتهای دسترسی زمینی و حضور فوری رئیس دانشگاه با مسئولین استانی در منطقه تحت تاثیر اشاره داشت.
به گفته وی، معاون بهداشتی و تیم ارزیاب بهداشتی نیز در منطقه حاضر و ضمن اعلام آماده باش به کلیه بیمارستانهای استان جهت پذیرش مصدوم،  ۶۰ تکنسین اورژانس ۱۱۵ خارج از شیفت در مراکز ۱۱۵ جهت پشتیبانی حاضر شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، هماهنگی اعزام چهار دستگاه آمبولانس هلال احمر و چرخبال این سازمان به محل حادثه و اعلام آماده باش به کلیه تیمهای تروما در بیمارستان های استان را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بحران و ارائه خدمات به آسیب دیدگان از زلزله امروز برشمرد.
گفتنی است، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال و بختیاری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است. نزدیکترین مراکز استانها به محل وقوع این زلزله شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.
انتهای پیام: س