عمومی | دانشگاه تهران

سرپرست دانشگاه تهران از دانشکده کارآفرینی بازدید کرد

بنا بر گزارش دانشکده کارآفرینی ، در ابتدای این جلسه که (دوازدهم مهرماه) برگزار شد، دکتر مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران، با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اسلام (ص)، حضور در دانشکده کارآفرینی را مغتنم برشمرد و گفت: «با توجه به زمینه تخصصی که در زمینه کارآفرینی دارم، همواره نسبت به این دانشکده تعصب ویژه‌ای داشته‌ام. باید گفت دانشکده کارآفرینی نقش اصلی و اساسی در ایجاد دانشگاه کارآفرین دارد».
وی در ادامه، از ایجاد یک کارگروه تخصصی برای کارآفرینی در دانشگاه تهران خبر داد و یکی از برنامه‌های دانشگاه در حوزه آموزشی را «آموزش با رویکرد کارآفرینانه و ایجاد دانشگاه کارآفرین» دانست.
دکتر مقیمی خاطرنشان کرد: «فعالیت‌های اصلی دانشگاه و تمامی رشته‌های دانشگاهی باید با رویکرد کارآفرینی مورد بازبینی قرار بگیرد و در این راستا از ظرفیت‌های اعضای هیات علمی دانشکده کارآفرینی بهره‌مند خواهیم شد».
دکتر غلامحسین حسینی‌نیا، رئیس دانشکده کارآفرینی، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم، گزارشی در خصوص عملکرد دانشکده و فعالیت‌های علمی پژوهشی و ترویجی، تعداد دانشجویان و فعالیت‌های آنان، روابط و دستاوردهای بین‌المللی دانشکده ارائه کرد.
وی با اشاره به تصویب رشته‌های جدید در دانشکده کارآفرینی تصریح کرد: «حضور آقای دکتر مقیمی در جایگاه ریاست دانشگاه یک قوت قلبی برای ادامه راه دانشکده کارآفرینی و موفقیت آن است و بنده نیز به‌عنوان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تمام تلاشم را برای گسترش نقش دانشگاه تهران و دانشکده کارآفرینی در دولت و جامعه خواهم کرد».
در ادامه این جلسه و با توجه در پیش بودن موضوع انتخاب رئیس دانشکده کارآفرینی، برگه‌هایی نظرخواهی در بین اعضای هیات علمی توزیع و از آنها درخواست شد تا نام سه نفر از افراد مورد نظر خود را برای تصدی جایگاه ریاست دانشکده عنوان کنند و همچنین نقطه‌نظرات، پیشنهادات و انتظارات خود را در خصوص رئیس دانشکده بعدی بازگو کنند.
در بخش دوم این نشست که با حضور کارکنان و پرسنل دانشکده کارآفرینی برگزار شد، سرپرست دانشگاه تهران پس از ارائه سخنانی در خصوص نقش کارکنان دانشگاه، پیشنهادات، نظرات و انتقادات آنها را دریافت کرد و از آنان نیز خواست تا اسامی کاندیدهای مورد نظرشان را در برگه‌های محرمانه وارد کنند.