عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: مایت ها شایع ترین علت آلرژی در استان بوشهر

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دو عامل گرما و شرجی سبب رشد و بقای مایت‌ها می‌شوند و هر مکانی با این ویژگی، محیطی مناسب را برای زندگی مایت‌ها فراهم می‌کند.
دکتر شیرکانی با اشاره به اینکه این حشرات در لا به لای پرزهای لباس‌ها، فرش‌ها و پتوها زندگی می‌کنند تصریح کرد: در هنگام تکاندن فرش‌ها، مایت‌ها در فضا پراکنده می‌شوند که استنشاق این گرده‌ها موجب حساسیت می‌شود.
وی استفاده از پارکت به جای فرش، استفاده از رو بالشتی و ملحفه ها با بافت های ریز، نگه داشتن رطوبت منزل به زیر ۵۰ درصد با استفاده از دستگاه تهویه، نگه داشتن دمای منزل زیر ۲۵ درجه سانتی گراد، استفاده از روکش‌های ضد مایت موجود در کالاهای پزشکی، شستشوی لباس‌ها و پتوها با آب گرم بالای ۵۵ درجه، استفاده از جاروبرقی بصورت روزانه و کاهش پرزها در منزل را از راههای پیشگیری از ابتلا به آلرژی بوسیله مایت‌ها دانست.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نگهداری حیوانات خانگی مانند گربه به دلیل پرزهای چسبنده ای که دارد بسیار آلرژی زا است.
دکتر شیرکانی تاکید کرد: زمانی که علائم آلرژی طولانی مدت بوده به گونه ای که زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد افراد باید به متخصص آسم و آلرژی مراجعه نموده تا پس از گذاشتن تست های آلرژی نوع بیماری شناسایی و درمان انجام گیرد.
انتهای پیام/م.ف ۱۰۲۶