عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

یاد شهدا مایه برکت زندگی است

رییس ستاد شاهد و  ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ایران:
یاد شهدا مایه برکت زندگی است
رییس ستاد شاهد و  ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به ۵۷ شهید این دانشگاه، گفت: یاد شهدا مایه برکت زندگی ما است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رامتین حدیقی؛ رییس ستاد شاهد و  ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ایران شامگاه شنبه سوم مهر ۱۴۰۰ در مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: ما هر چه داریم از خون شهداست.
وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی ایران مزار دو شهید بزرگوار گمنام قرار دارد، افزود: ما هر سال در همین ایام مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس را در کنار مزار این عزیزان برگزار می کنیم چون بر این باوریم، وجود شهدا مایه برکت است.
حدیقی گفت: در این مراسم از شهدا یاد کرده و از رزمندگان، جانبازان و خانواده شهدا تجلیل می کنیم؛ یاد این عزیزان به مثابه تلنگری است برای زندگی همه و مسیر را برای ما مشخص می کند.
رییس ستاد شاهد و  ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی ایران ۲۱ شهید کارمند و ۳۰ شهید دانشجو در دفاع مقدس، ۵ شهید مدافع سلامت و یک شهید مدافع حرم یعنی مجموعا ۵۷ شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.
در ادامه محمد غفوری؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ از برگزارکنندگان مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی ایران تقدیر کرد و گفت: در همه کشورها جنگ واژه ای نکوهش شده است اما در کشور ما آغاز جنگ را گرامی می داریم، جون با مطالعه تاریخ معاصر کشورمان در می یابیم که سرزمین مان ایران با آسیب، حذف بخش هایی از آن و سرخوردگی مواجه شده است.
وی افزود: اما در هشت دفاع مقدس با وجود اینکه انقلاب ما نوپا بود، رزمندگان با دستان خالی با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی این جنگ را به خوبی اداره کردند که خوشبختانه نتیحه آن عزت، افتخار و امنیتی است که در حال حاضر از آن برخوردار هستیم.
غفوری با اشاره به ۲۲۷ هزار شهید، حدود ۶۰۰ هزار جانباز و نزدیک به ۴۳ هزار آزاده در جنگ تحمیلی، گفت: اگر جنگ در سال ۶۷ تمام شد اما در بسیاری از خانه ها هنوز جنگ ادامه دارد؛ ما در حال حاضر ده هزار جانباز ۷۰ درصد داریم که دو هزار نفر آنها در تهران ساکن هستند.
وی خاطرنشان کرد: حانبازان هفتاد درصد جز شهدای زنده هستند و نباید آنها را فراموش کنیم.
پایان خبر//
حسین دزفولی