عمومی | دانشگاه تهران

راهنمای جامع اطلاعات دانشگاه تهران ویژه نودانشجویان

با توجه به اهمیت آشنایی شما نودانشجوی عزیز با روندها و فرایند‌ها و نیز اطلاع از کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف آموزشی، علمی و پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی، دینی و…، خواهشمند است ضمن مراجعه به هریک از آدرس‌ها و لینک‌های ذیل و مطالعه دقیق آنها، نسبت به پیگیری امور و نیازهای خود اقدام نمائید:

  1. اداره کل روابط عمومی دانشگاه : اداره کل روابط عمومی متولی اطلاع رسانی رسمی در ارتباط با فعالیت‌های دانشگاه می‌باشد. برای مشاهده سایت رسمی دانشگاه و واحدهای زیرمجموعه آن ( اینجا )، برای مشاهده اخبار و اطلاع رسانی روزانه دانشگاه ( اینجا )، برای مشاهده اخبار و اطلاع رسانی دانشگاه به زبان انگلیسی ( اینجا ) کلیک نمائید.
    همچنین حساب کاربری رسمی دانشگاه تهران در شبکه‌های اجتماعی ( ut_newsline ) می‌باشد و شما می‌توانید برای پیوستن به شبکه‌های اجتماعی رسمی دانشگاه شامل تلگرام، اینستاگرام و ... ( اینجا ) کلیک نمائید.

    هشدار مهم : دانشگاه تهران هیچ مسئولیتی در قبال محتوای دیگر شبکه‌های اجتماعی که با استفاده از نام و نشان دانشگاه و با نام‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، ندارد. این شبکه‌ها غیرقانونی هستند و مورد تایید دانشگاه تهران نیستند. لطفاً از پیوستن به آنها جدا خودداری کنید. اطلاعات و اخبار آنها ممکن است نادرست باشد!.
  2. معاونت آموزشی : برای آشنایی با فعالیت‌های آموزشی، استفاده از سامانه «پیشخوان خدمات»، استعدادهای درخشان، دوره کهاد ( اینجا )، مدل دو وجهی دوره کارشناسی ( اینجا )، آئین نامه‌های بنیاد ملی نخبگان، آئین نامه‌ها و ضوابط آموزشی، تقویم آموزشی و دستورالعمل‌های انتخاب واحد و ثبت نام، حذف و اضافه و … اینجا کلیک نمائید.
  3. آموزش الکترونیک : برای آگاهی از نحوه شرکت در کلاس‌های درسی به صورت آنلاین، استفاده از سامانه ایلرن (E-Learn)، و کلیه خدمات مربوط به یادگیری الکترونیک، اینجا کلیک نمائید.
  4. مرکز فناوری‌های دیجیتالی : برای آگاهی از سامانه‌های اطلاعاتی دانشگاه ( اینجا )، برای دسترسی به (App) موبایل و سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات و فضای مجازی ( اینجا ) و برای دسترسی به VPN دانشگاه، دسترسی به منابع علمی از بیرون دانشگاه و … اینجا کلیک نمائید.
  5. معاونت فرهنگی و اجتماعی : برای آگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان، تشکل‌های اسلامی، نشریات دانشجویی و آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و سایر خدمات حوزه فرهنگی و اجتماعی... اینجا کلیک نمائید.
  6. معاونت دانشجویی : برای آگاهی از خدمات معاونت دانشجویی، مرامنامه انضباطی ( فایل )، و … اینجا کلیک و این فایل را دانلود نمائید.
  7. اداره کل امور دانشجویی : برای آگاهی از خدمات در حوزه امور دانشجویی، تغذیه، شورای صنفی، صندوق رفاه، وام دانشجویی و… اینجا کلیک و این ( فایل ) را دانلود نمائید.
  8. مرکز بهداشت و درمان : برای آشنایی با مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تهران، آشنایی با خدمات دندان پزشکی، بهداشت و درمان در دانشگاه تهران، اینجا کلیک و این فایل را دانلود نمائید.
  9. اداره کل خوابگاه‌ها : برای آگاهی از خدمات اداره کل خوابگاه‌های دانشگاه تهران اینجا کلیک و این فایل را دانلود کنید.
  10. مرکز مشاوره : برای آگاهی از خدمات مرکز مشاوره، مشاهده کلیپ‌های آموزشی و مشاوره‌ای و نحوه ارائه خدمات اینجا کلیک و این فایل را دانلود نمائید.
  11. صندوق قرض‌الحسنه دانشگاه : برای آگاهی از شرایط عضویت و پرداخت وام قرض‌الحسنه دانشگاه تهران اینجا کلیک و این فایل را دانلود نمائید.
  12. معاونت پژوهشی : برای اطلاع از فعالیت‌های معاونت پژوهشی، مصادیق تخلفات پژوهشی ( فایل )، نظام‌نامه کد بین‌المللی اخلاق پژوهش ( فایل )، سامانه مدیریت همایش‌ها، سامانه نشریات و مجلات علمی و.... اینجا کلیک نمائید.
  13. کتابخانه مرکزی : برای آشنایی با کتابخانه مرکزی دانشگاه، نحوه استفاده از کتاب‌های کتابخانه (کتاب‌های چاپی و الکترونیک)، آئین‌نامه‌های مربوطه و … اینجا کلیک نمائید.
  14. انتشارات دانشگاه تهران : برای آشنایی با انتشارات دانشگاه تهران، آگاهی از تازه‌های انتشار و لیست کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه تهران اینجا کلیک و این فایل را دانلود نمائید.
  15. معاونت بین‌الملل : برای اطلاع از فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه تهران، امور اتباع و دانشجویان خارجی، استفاده از فرصت‌های مطالعاتی دانشجویی، شرکت در سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی و.. اینجا کلیک نمائید.
  16. دانشکدگان، دانشکده‌ها و واحدهای آموزشی : برای انتخاب و ورود به وب‌سایت اختصاصی دانشکدگان، دانشکده / واحد آموزشی محل تحصیل خود اینجا کلیک کنید.
  17. پارک علم و فناوری دانشگاه : جهت آشنایی با فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آشنایی با استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناور، خدمات قابل ارائه در پارک علم و فناوری و.... اینجا کلیک نمائید.
  18. بنیاد حامیان دانشگاه تهران : برای آگاهی از شرایط بورسیه کتاب دانشجویان برتر مقطع کارشناسی اینجا ، بورسیه دانشجویی و اشتغال دانشجویی و… اینجا کلیک نمائید.
  19. راهنمای جامع تلفن دانشگاه : برای دریافت راهنمای جامع تلفن مستقیم کارشناسان و مسئولان مربوطه در ستاد مرکزی دانشگاه و نیز کلیه دانشکده‌ها و واحدهای آموزشی و نیز دپارتمان‌های مربوطه اینجا کلیک نمائید.

شما نودانشجویان عزیز همچنین می‌توانید با مراجعه به آرشیو غنی چندرسانه ای سایت خبری-تحلیلی دانشگاه ( اینجا )، علاوه بر مشاهده تعداد زیادی کلیپ و ویدئو معرفی بخش‌های مختلف دانشگاه، همچنین فیلم‌ « آئین استقبال از نودانشجویان سال ۱۳۹۸ » را نیز مشاهده نمائید.

همچنین به استحضار کلیه نودانشجویان عزیز می‌رساند دانشگاه تهران از امسال « طرح دانشگاه بدون دخانیات » را اجرایی ساخته و کلیه ضوابط، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با این طرح در دانشگاه تهران در حال اجرا است. برای آشنایی با کلیه اخبار، اطلاعات، آئین نامه‌ها و ضوابط اجرا شدن این طرح ( اینجا ) کلیک نمائید.

لازم به یادآوری است ایمیل ( publicrel@ut.ac.ir ) نیز برای ارتباط شما با مسئولین دانشگاه همواره پاسخگوی نیازها، درخواست‌ها و انعکاس نظرات ارزشمند شما در ارتباط با موضوعات و مسائل مرتبط با دانشگاه خواهد بود.

دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه می‌داند تا نهایت تلاش خود را برای مهیا ساختن محیطی علمی، بانشاط، همراه با استانداردهای بالای علمی و فرهنگی برای شما نو دانشجویان عزیز فراهم نماید.