عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهید دکتر بقایی و مرکز جامع سلامت فاز ۸ پردیس



پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهید دکتر بقایی و مرکز جامع سلامت فاز ۸ پردیس با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهید دکتر بقایی و مرکز جامع سلامت فاز ۸ پردیس با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان ، فرماندار پردیس و جمعی از مسوولان شهرستان پردیس پنجشنبه اول مهرماه ۱۴۰۰ افتتاح شد.

دکتر زالی در مراسم افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهید دکتر بقایی در شهرستان پردیس گفت: امروز با حضور تمامی سازمانها و نهادهای مختلف شهرستان تجلی یک کار بین بخشی و ممتاز را در اجرای واکسیناسیون شاهد هستیم.

وی با اشاره به توفیقات ظفرمندانه دوران دفاع مقدس که علیرغم تمام تحریم ها با اتکا به ظرفیت های درونی منجر به خودکفایی، خودباوری و عزت نفس شد و رشادت رزمندگان و جوانان در آن دوران را برای حفظ این مرزو بوم یادآور شد و یاد و خاطره شهدای آن دوران را گرامی داشت.

دکتر زالی تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز کمپین واکسیناسیون عمومی در استان تهران را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که در پایان این کمپین شاهد اتمام واکسیناسیون گروه هدف بالای ۱۸ سال در تهران باشیم .

وی با ذکر این که کماکان فرهنگ دفاع مقدس در کشور مترنم است به رشادت و ایثار مدافعان سلامت و سایر گروهها و اقشار مختلف در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: امروز صحنه پیکار عوض شده است اما هنوز فرهنگ دوران دفاع مقدس در جامعه جاری است و آن روحیه رشادت و ایثارگری در جامعه در عرصه مقابله با کرونا وجوددارد.

دکتر زالی ضمن تقدیر از حمایت و مشارکت تمامی مسئولان نهادها و سازمانهای مختلف شهرستان پردیس در راستای اجرای طرح واکسیناسیون خاطرنشان کرد که زیرساختهای لازم فراهم شده و مراکز متعدد آماده خدمت رسانی به مراجعان برای واکسیناسیون هستند و انشالله با مراجعه مردم بتوانیم شاهد اجرای بهینه این طرح ملی باشیم.

وی از مشارکت و همکاری نیروهای سپاه با چابکی در کنار نیروهای بهداشتی و درمانی در اجرای طرح واکسیناسیون قدردانی کرد و به اجرای ۵۱۳ پروژه مهم عمرانی در استان تهران ظرف ۹ ماه گذشته توسط سپاه حضرت سیدالشهدا در استان تهران اشاره کرد که در راستای خدمت رسانی، محرومیت زدایی و رفع چالش های اجتماعی انجام شده است و آن را رکوردی ستودنی برشمرد.

دکتر زالی با اشاره به تشریک مساعی بخش خصوصی و خیرین در این شهرستان گفت: امروز شاهد حضور یک بخش خصوصی و مشارکت آن در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی در امر واکسیناسیون هستیم که راه اندازی این مرکز نشان از روحیه جهادی و بسیجی و مردم مداری دارد و بسیار ارزنده است .

دکتر زالی ضمن تقدیر از تمامی دستگاههای و نهادهای شهرستان و سپاه حضرت سیدالشهداخاطرنشان کرد: هم اکنون واکسیناسیون حدود ۵۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان پردیس انجام شده است که برای تکمیل آن نیازمند همتی والاتر هستیم و امیدواریم با یک کار فرهنگی ایجابی و مشارکت همگانی این کار سریعتر انجام شود.

سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا تهران نیز ضمن بیان سخنانی تاکید کرد: همکاری با بخش درمان و بهداشت برای مقابله با کرونا جزو اولویت ها و وظایف اصلی ما قرار دارد.

وی به اقدامات صورت گرفته توسط سپاه در دوران کرونا از جمله حمایت از مدافعان سلامت، طرح شهید حاج قاسم، کمک های مومنانه ، مشارکت در واکسیناسیون و اعمال محدودیت ها و نظارت بر رعایت پروتکل ها اشاره کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های مسئولان و اعتماد مردم اظهار امیدواری کرد که به همت همه دست اندراکاران و مردم انشالله این بیماری به زودی ریشه کن شود و به راهکارهایی برای پوشش حداکثری واکسیناسیون جامعه اشاره کرد.

دکتر هدی از رزمندگان پیشکسوتان دفاع مقدس و مسئول این مرکز واکسیناسیون نیز ضمن بیان سخنانی یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و شهدای آن دوران و شهدای سلامت را گرامی داشت .

وی تهیه نقشه جامع پتانسیل ها و نواقص شهر جدید پردیس برای تخصیص منابع انسانی و مالی لازم را از جمله اهداف کوتاه مدت بهداشتی درمانی در شهرستان پردیس عنوان کرد.

دکتر هدی مرکز واکسیناسیون شهید دکتر مجید بقائی را جرقه کوچکی از یک اشتعال بزرگ برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در پرتو نور و حرارت آن بسیاری از نواقص درمان برطرف شود.

امام جمعه شهرستان پردیس نیز در این مراسم ضمن بیان سخنانی یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و مقابله با کرونا را نیز نوعی جهاد برشمرد و از رشادت و ایثار تمامی مدافعان سلامت و تمامی نهادها و سازمانها و گروههایی که در این جهاد ایثارگرانه و خالصانه تلاش می کنند قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به گروههایی که در راه اندازی این مرکز همکاری داشت از زحمات همه دستگاهها و نهادها و خیرین در این راستا تقدیر کرد.

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت فاز ۸ پردیس

دکتر زالی در مراسم افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت فاز ۸ پردیس گفت: مراکز خدمات جامع سلامت در ارایه خدمات بهداشتی، درمانی، پیشگیری، مراقبتی، حمایتی و درمانی پیشتاز هستند و به عنوان یک نقطه کانونی عمل می کنند که اقدامات پیشگیری و بخشی از اقدامات درمانی را انجام می دهند .

وی با اشاره به فعالیت های مراکز خدمات جامع سلامت در کشور این مراکز را نقطه اطمینان بخشی برای تمام ساکنان منطقه برشمرد که خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی و درمانی و خدمات پاراکلینیک را به مردم ارایه می دهند.

دکتر زالی با اشاره به راه اندازی تعداد زیادی مراکز خدمات جامع سلامت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: هنوز به مراکز جدیدی نیاز داریم.

وی با توجه به این که در منطقه پردیس در آینده جمعیت کثیری مستقر می شوند تاکید کرد که باید با نگاه آینده نگرانه و پیش بینی دقیق تمهیداتی در حوزه بهداشت و درمان برای این شهرستان درنظر گرفته شود و اظهار امیدواری کرد که این مرکز در راستای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ساکن منطقه راهگشا باشد.

دکتر زالی با اشاره به آیات قران مبنی بر این که هر کس برای نجات جان انسانی تلاش کند گویی امتی را نجات داده است به تبیین اجر تلاش در راستای تسریع واکسیناسیون پرداخت و گفت: همه شما عزیزان در بخش بهداشت و درمان امروز در این کنشگری و عنصر احیاگری نشستید و باید این فرصت را مغتنم بشمرید.

وی در خاتمه سخنان خود از تلاش تمامی مدافعان سلامت و مسئولان ، سپاه و گروههای مختلف در راستای اجرای طرح واکسیناسیون قدردانی کرد.

دکتر آسیایی مدیر شبکه بهداشت و درمان پردیس نیز ضمن سخنانی گفت: این مرکز خدمات جامع سلامت با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع احداث شده است .

به گفته وی این مرکز به جمعیت ۱۲ تا ۱۴ هزار نفری ساکن در این منطقه خدمت رسانی می کنند اما ظرفیت این منطقه تا ۳۰ هزار نفر قابل افزایش است.

به گفته وی درحال حاضر یک پزشک و یک پایگاه سلامت در این مرکز دایر شده و سایر واحدهای آن نیز در آینده فعال می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس نیز به مشارکت و همدلی ملت ایران در دوران مختلف از جمله دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رفتار و منشی که در آن دوران در ملت ایران وجود داشت و امروز نیز وجود دارد همگی بهره گرفته از محبت اباعبدالله است . در دوران شیوع کرونا نیز با شور و حرارت حسینی همه ملت پای کار آمده و برای ریشه کنی و از بین بردن بیمار کرونا تلاش کردند.

به گفته وی کشورایران کشور امام حسین است و در تمامی مسایل می توانیم با تاسی به اباعبدالله مشکلات را حل کنیم .

امام جمعه شهرستان افزود: فعالیت های شما در راستای مقابله با کرونا و واکسیناسیون در واقع سربازی برای امام زمان است و امیدوارم که زحمات شما مرضی رضای خداوند باشند.

وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی مدافعان سلامت و مسئولان و نهادها و سازمانهای مختلف در راستای مقابله با کرونا و واکسیناسییون اظهار امیدواری کرد که مشکلات درمانی و بهداشتی منطقه با تلاش جهادی و انقلابی همگی رفع شود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع