عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه؛ برای انجام واکسیناسیون مطلوب در روستاها به کمک دهیاران و شوراهای روستا و بسیج نیازمندیم

عصمت حیدری با حضور در روستاهای شول، بهمنیاری، محمدصالحی، عباسی، مال‌خلیفه، چهارمحال و جزیره جنوب و در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: با شروع واکسیناسیون بالای ۱۸ سال در روستاها، برای دسترسی به پوشش مطلوب واکسیناسیون جمعیت هدف، به حمایت و همراهی دهیاران، شوراهای روستا، بسیج و نیروهای مردمی برای دعوت و ترغیب مردم نیازمندیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در روستاهای شهرستان گناوه ۱۷۱۲۵ نفر بالای ۱۸ سال وجود دارد که از این تعداد ۹۶۴۵ نفر معادل ۵۶٫۵ درصد واکسن نوبت اول خود را دریافت کرده‌اند.
حیدری از معاون برنامه‌ریزی فرماندار، بخشداران، دهیاران و فرمانده نیروی بسیج روستایی بخش مرکزی و بندر ریگ درخواست کرد تا دهیاران و شوراها که از مردم روستا هستند به یاری کارکنان حوزه سلامت آمده و مردم را برای انجام واکسیناسیون دعوت کنند.
همچنین وی گفت: برای اینکه جامعه به روال عادی فعالیت‌های خود بازگردد و مجدداً کسب‌وکارها رونق بگیرد و دوباره شاهد پیک بیماری کرونا و از دست دادن عزیزانمان نباشیم باید پوشش واکسیناسیون به حد مطلوبی برسد.
رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به توان بالای نیروهای بسیجی اظهار داشت: مشارکت نیروهای بسیج در امر دعوت مردم به دریافت واکسن در کنار ظرفیت دهیاری و شوراها می‌تواند روند رسیدن به شاخص واکسیناسیون مطلوب در روستاها را تسریع کند.
وی بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان در حال حاضر واکسیناسیون را در مناطق روستایی با استقرار تیم‌هایی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، خانه‌های بهداشت و بر حسب نیاز در برخی از مساجد و حسینیه‌های روستایی به صورت تیم‌های سیار با حضور پزشک و اورژانس برگزار می‌کند تا هر چه زودتر به پوشش مطلوب در این شاخص دست یابیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: بهترین واکسن، در دسترسترین واکسن است و از مردم خواست در اولین فرصت جهت دریافت واکسن خود طبق برنامه‌های زمان‌بندی شده که روزانه اطلاع‌رسانی می‌شود، به مراکز واکسیناسیون روستایی مراجعه کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه به همراه حسین امیری معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری، دشتی بخشدار مرکزی، آقای بازویی بخشدار بخش بندر ریگ،  به بین مسئول بسیج روستاهای بخش مرکزی، حبیب زاده مسئول بسیج روستاهای بخش بندر ریگ، آ خرمی کارشناس برنامه‌ریزی فرمانداری روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ شهریور از روستاهای بخش مرکزی و بندر ریگ بازدید به عمل آورند و به بررسی مسائل و موانع واکسیناسیون در این روستاها پرداختند.

انتهای پیام/ ک.آ ۳۰۸۰