طراحی و ساخت بازی واره پای دیابتی
ایده دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران در تکتون برگزیده شد
طراحی و ساخت بازی واره پای دیابتی
طراحی و ساخت بازی واره پای دیابتی
طرح دانش آموخته دکترای آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با موضوع ساخت بازی واره پای دیابتی به عنوان ایده برتر اولین تکتون آموزش پزشکی معرفی شد.
مریم اعلا ؛ دانش آموخته دکترای آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: ایده طراحی و ساخت بازی واره آموزشی پای دیابتی از مواجهه با این مشکل شروع شد که با وجود آموزش های گسترده در سطح کشور تعداد کمی از اعضای تیم درمان متناسب با سرعت نیازهای مراقبتی عارضه پای دیابتی، آموزش می دیدند.
وی افزود: بنابراین نیاز به ایجاد یک شیوه نوین آموزشی در زمینه آموزش پای دیابتی محسوس بود که پس از تشکیل گروه و اخذ نظر از صاحب نظران فن آوری های آموزش پزشکی، با توجه به ویژگی های برجسته آموزش های مبتنی بر بازی واره ها، طراحی و ساخت «بازی واره پای دیابتی» مد نظر قرار گرفت.
اعلا گفت: ایده به صورت گروهی در تیمی متشکل از متخصصین آموزش پزشکی، دیابت و پای دیابتی و البته متخصصین فنی ارائه شده است.
وی با بیان این نکته که تکتون دانشگاه علوم پزشکی ایران اولین رویدادی بود که این ایده را مطرح کردیم، افزود: طراحی و ساخت دموی بازی واره اولین گام هایی است که در این خصوص برداشته شده است.
این دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: شیوع روزافزون بیماری دیابت و زخم پای دیابتی به عنوان یکی از شایع ترین عوارض آن بار و هزینه های فراوانی را به بیمار، خانواده وی و جامعه تحمیل می کند.
وی در توصیف شدت آسیب های ناشی از زخم پای دیابتی اظهار کرد: که هر ۲۰ ثانیه در دنیا یک بیمار در اثر بیماری دیابت پای خود را از دست می دهد.
وی افزود: آموزش فراگیر و گسترده اعضای تیم چند تخصصی پیشگیری و مراقبت از پای دیابتی با استفاده از بازی واره آموزشی پای دیابتی گام موثری برای پیشگیری و مراقبت به هنگام و البته کاهش قطع عضو ناشی از این عارضه خواهد بود.
اعلا اظهار کرد: پس از مشاهده فراخوان تکتون دانشگاه علوم پزشکی ایران، ایده را به دبیر خانه ارسال کرده و خوشبختانه به عنوان دومین طرح از ۱۰ طرح برگزیده شد و به این رویداد راه یافتیم؛ در نهایت پس از دو روز کارگاه های فشرده و ارائه مبنی بر مطالب آموزش داده شده، در سه طرح منتخب نهایی نیز رتبه دوم را کسب کردیم.
این پژوهشگر گفت: طی جلسه ای که با تیم فنی داشتیم مقرر شد پروپوزال اختصاصی در زمینه تجاری سازی ایده آماده کنیم که در آن به جزئیات ملزومات، هزینه های ساخت نسخه اولیه بازی واره و جدول گانت اجرای طرح پرداخته شود.
اعلا در پایان ضمن تشکر از حمایت مسئولان دانشگاه،افزود: به منظور تجاری سازی دانش، استفاده از فن آوری های نوین آموزشی در رشته های علوم پزشکی مطرح است.
پایان گفتگو
مرضیه ره نورد
مریم اعلا ؛ دانش آموخته دکترای آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: ایده طراحی و ساخت بازی واره آموزشی پای دیابتی از مواجهه با این مشکل شروع شد که با وجود آموزش های گسترده در سطح کشور تعداد کمی از اعضای تیم درمان متناسب با سرعت نیازهای مراقبتی عارضه پای دیابتی، آموزش می دیدند.
وی افزود: بنابراین نیاز به ایجاد یک شیوه نوین آموزشی در زمینه آموزش پای دیابتی محسوس بود که پس از تشکیل گروه و اخذ نظر از صاحب نظران فن آوری های آموزش پزشکی، با توجه به ویژگی های برجسته آموزش های مبتنی بر بازی واره ها، طراحی و ساخت «بازی واره پای دیابتی» مد نظر قرار گرفت.
اعلا گفت: ایده به صورت گروهی در تیمی متشکل از متخصصین آموزش پزشکی، دیابت و پای دیابتی و البته متخصصین فنی ارائه شده است.
وی با بیان این نکته که تکتون دانشگاه علوم پزشکی ایران اولین رویدادی بود که این ایده را مطرح کردیم، افزود: طراحی و ساخت دموی بازی واره اولین گام هایی است که در این خصوص برداشته شده است.
این دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: شیوع روزافزون بیماری دیابت و زخم پای دیابتی به عنوان یکی از شایع ترین عوارض آن بار و هزینه های فراوانی را به بیمار، خانواده وی و جامعه تحمیل می کند.
وی در توصیف شدت آسیب های ناشی از زخم پای دیابتی اظهار کرد: که هر ۲۰ ثانیه در دنیا یک بیمار در اثر بیماری دیابت پای خود را از دست می دهد.
وی افزود: آموزش فراگیر و گسترده اعضای تیم چند تخصصی پیشگیری و مراقبت از پای دیابتی با استفاده از بازی واره آموزشی پای دیابتی گام موثری برای پیشگیری و مراقبت به هنگام و البته کاهش قطع عضو ناشی از این عارضه خواهد بود.
اعلا اظهار کرد: پس از مشاهده فراخوان تکتون دانشگاه علوم پزشکی ایران، ایده را به دبیر خانه ارسال کرده و خوشبختانه به عنوان دومین طرح از ۱۰ طرح برگزیده شد و به این رویداد راه یافتیم؛ در نهایت پس از دو روز کارگاه های فشرده و ارائه مبنی بر مطالب آموزش داده شده، در سه طرح منتخب نهایی نیز رتبه دوم را کسب کردیم.
این پژوهشگر گفت: طی جلسه ای که با تیم فنی داشتیم مقرر شد پروپوزال اختصاصی در زمینه تجاری سازی ایده آماده کنیم که در آن به جزئیات ملزومات، هزینه های ساخت نسخه اولیه بازی واره و جدول گانت اجرای طرح پرداخته شود.
اعلا در پایان ضمن تشکر از حمایت مسئولان دانشگاه،افزود: به منظور تجاری سازی دانش، استفاده از فن آوری های نوین آموزشی در رشته های علوم پزشکی مطرح است.
پایان گفتگو
مرضیه ره نورد