عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

ترویج واکسیناسیون عمومی بر علیه کرونا محور نشست ائمه جماعات و هیئات مذهبی و کانونهای فرهنگی شهرستان فسا

جلسه هماهنگی و تبادل نظر در بحث ترویج واکسیناسیون عمومی بر علیه کرونا و مشارکت حداکثری گروههای هدف شهرستان فسا با حضور ائمه جماعات، اعضای هیات امنا، هیئات مذهبی و کانونهای مذهبی شهرستان فسا با حضور رییس سازمان تبلیغات، رییس دانشگاه علوم پزشکی، دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا، معاون بهداشت و دیگر مسوولین مرتبط برگزار شد.

به گزارش وب دا فسا؛ در این نشست مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تشکر از همراهی مساجد و ستاد محلات در امر مقابله با کرونا گفت: در شرایط فعلی نیاز به همراهی و همت مضاعف ستادهای محلات در بحث ترویج واکسیناسیون عمومی و مقابله با واکسن هراسی است.

حجت الاسلام مهدی یعقوبی در خصوص مسئله واکسن هراسی افزود: رجوع به متخصص در امور زندگی یک قاعده عقلی است و در عرصه سلامت هم متخصصین تاکید بر تزریق واکسن کرونا جهت حفظ سلامت خود و جامعه دارند.

وی تاکید کرد: وقتی ولی فقیه جامعه، در امر واکسن زدن پیشقدم است، حجت برای دیگر افراد جامعه تمام است.

دکتر علی اصغر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به تلاشهای گسترده گروههای جهادی و فعالان مساجد و هیاتهاگفت: کمک به امر سلامت و واکسیناسیون عمومی، رعایت حق النفس، حق الناس و حتی حق الله است.

در ادامه حجت الاسلام راهوار بیان کرد: امروز در مسئله کرونا و بحث واکسیناسیون نیاز به تبلیغ گسترده و استفاده از ظرفیت مراسم های مذهبی دهه آخر صفر است. همچنین پیشنهاد اطلاع رسانی علمی درباره واکسن توسط اساتید و مسئولان مجموعه علوم پزشکی دادند.

حاج سیروس دستان دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا گفت: گروههای جهادی همچون دوران دفاع مقدس در عرصه سلامت پای کار هستند و آماده هرگونه خدمت رسانی به مردم و عرصه سلامت شهرستان می باشند.

حجت الاسلام نجفی رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بیان کرد: طبق دستورات دین در ترویج سلامت، می بایست با استفاده از ظرفیت مساجد و هیاتها بخصوص در ایام اربعین و مراسم های دهه آخر ماه صفر در امر واکسیناسیون تبلیغ و مشارکت داشته باشیم.

مدیرگروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه گزارشی از وضعیت کرونا و تعداد مبتلایان و تلفات ناشی از ویروس کرونا و گزارش آماری واکسیناسیون ارایه کرد.

خانم دکترفریدا فرهمندپور افزود: با توجه به افزایش سهمیه و موجودی واکسن و گستردگی مراکز در شهر و بخش ها و روستاهای تابعه هیچ مشکلی در تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۷ سال وجود ندارد .