عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا در پی تغییر رنگ شهرستان از نارنجی به زرد

دکتر علی اصغر خالقی در پیامی در پی تغییر رنگ شهرستان از نارنجی به زرد، از همشهریان درخواست کرد: واکسیناسیون عمومی، رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم عادی انگاری بیماری را جدی بگیرند.

به گزارش وب دا فسا؛ متن این پیام به شرح ذیل است:

مردم فهیم، با فرهنگ و عزیز شهرستان فسا

سلام علیکم

خواهران و برادران ارزشمندم؛ مانیز در شهرستان فسا مانند همه نقاط کشور در دام موج های متعدد کرونا از جمله موج پنجم افتادیم و متحمل زیانها و تلفات جبران ناپذیری شدیم و همچنان با آن در حال مبارزه هستیم . با این همه جزء شهرهایی از کشور بودیم که در موج پنجم دیرتر قرمز و زودتر زرد شدیم، در حالی که متاسفانه هنوز نفس هایی در بیمارستان آزاد نیستند و تعداد نسبتا زیادی هم به دعای خیر شما نیازمندند و هنوز روزانه، دهها نفر مثبت می شوند، لیکن بدلیل کاهش مختصری در روند بستری، رنگ شهرستان زرد اعلام شده است .

دراین راستا لازم است نکاتی را یادآوری نمایم:

۱- تغییر رنگ به رنگ مطلوب حاصل عمق درک و شعور اجتماعی تک تک شما همشهریان گرانقدر است که موجب فخر و مباهات است .

۲- شرایط فعلی بی نهایت شکننده و ناپایدار است لذاحفظ رنگ مطلوب و حتی تغییر بهتر آن همچنان باید با ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی بر علیه کووید۱۹ در سرلوحه زندگی همه ما باشد .

۳- موکدا تاکید می کنیم که ماسک بخشی از پوشش اصلی ما و مانند دیگر البسه ماست و نباید لحظه ای استفاده از آن مورد غفلت قرار گیرد .

۴- رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات همچنان باید بخشی از فرهنگ اجتماعی ما باشد .

۵- از مبتلایان عزیز، تمنا داریم که قانون قرنطینه دو هفته ای را نقض نکنند .

۶- خود و اعضای خانواده عزیزتان در تلقیح واکسن تعجیل نمائید چون سرعت بی رحمی این ویروس مرموز و هوشمندی آن در گرفتن تلفات غیر قابل توصیف است.

۷- دیگران را به زدن واکسن ترغیب و تشویق نمائید .

۸- اگر همه با هم برای سلامتی خود و اطرافیانمان میثاق ببندیم و در تزریق واکسن رکورد بزنیم میتوانیم اتفاقات زیبایی مانند شهری عاری از کرونا را ثبت کنیم .

خدا یار و نگهدارتان باشد ...

دکتر علی اصغر خالقی

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا