عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی حامیان سلامت در شهر برازجان راه‌اندازی شد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در حاشیه مراسم راه‌اندازی این مرکز تجمیعی گفت: با توجه به اعلام گروه‌های سنی جدید و افزایش تعداد افراد دریافت کننده واکسن، مراکز واکسیناسیون تقویت ‌شده است.
ماریا خویشدوست اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، خیرین سلامت شهرستان دشتستان به عنوان یک بازوی توانمند در کنار حوزه بهداشت و درمان بوده‌اند و نقش بسیار موثری در دوران پاندمی کرونا داشته‌اند.
خویش دوست تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا اگر همکاری‌های خیرین سلامت وجود نداشت، به‌هیچ‌عنوان امکانات بهداشتی و درمانی پاسخگوی نیازهای جامعه نبود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان همچنین گفت: در حال حاضر ۷ مرکز واکسیناسیون در شهر برازجان و تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت نیز جهت تزریق واکسن به گروه‌های هدف فعال می‌باشند.
ماریا خویش دوست بیان کرد: ۵۰ در صد از افراد بالای ۱۸ سال شهرستان اولین نوبت و در حدود ۳۲ درصد نیز هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند که امیدواریم با تامین واکسن و اعلام گروه‌های جدید هر چه سریع‌تر به درصد قابل قبولی در ماه‌های آینده برسیم.
یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن حامیان سلامت شهرستان دشتستان نیز گفت: در این برهه زمانی تمام تلاش خیرین سلامت علاوه بر تامین تجهیزات و پزشکی و دارویی باید به واکسیناسیون جمعیت هدف شهرستان معطوف باشد و ما از تمامی ظرفیت‌های خود در انجمن خیرین سلامت برای ارتقاء اهداف نظام سلامت استفاده خواهیم کرد.
طاهره آخوندزاده تصریح کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون حامیان سلامت با پویش و همدلی خیرین سلامت در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا در حسینیه اعظم برازجان راه‌اندازی شده است.
وی در خصوص نیروهای این مرکز گفت: با فراخوانی که در فضای مجازی داده شد، ما دو برابر ظرفیت نیرو پزشکی و پیراپزشکی در دو شیفت صبح و بعدازظهر جذب نموده‌ایم که ضمن تسریع واکسیناسیون جامعه هدف در ریشه‌کنی این بیماری همچون گذشته نقشی داشته باشیم.
این مرکز با حضور فرماندار شهرستان، رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان و جمعی از انجمن خیرین تامین سلامت شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰