عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

کار جهادی برای واکسیناسیون ۱۰ روزه افراد بالای ۱۸ سال از سه شنبه

تسریع در روند واکسیناسیون؛
کار جهادی برای واکسیناسیون ۱۰ روزه افراد بالای ۱۸ سال از سه شنبه
به منظور افزایش سریعتر ایمنی جمعی، کار سازماندهی و برنامه ریزی برای دوبرابر کردن ظرفیت واکسیناسیون مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران و افزایش ظرفیت واکسیناسیون از صد هزار دوز به بیش از ۲۰۰ هزار دوز در روز انجام شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ پیرو جلسه فوق العاده استانی ستاد کرونای تهران و تاکید بر واکسیناسیون ۱۰ روزه تمام افراد بالای ۱۸ سال استان، جلسه قرارگاه کرونای دانشگاه علوم پزشکی ایران روز شنبه ۲۷ شهریور برگزار شد.
در این جلسه دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه تصریح کرد: از روز سه شنبه ۳۰ام شهریور و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف، دز اول واکسن را دریافت می کنند و تزریق دز اول و دوم به موازات هم انجام می شود.
وی افزود: هدف از این اقدام سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال است تا پیش از پیک احتمالی ششم و ظرف یک تا دو هفته، ایمنی جمعی را بالا ببریم تا شدت بیماری و میزان مرگ و میر در جمعیت را کاهش دهیم.
دکتر کوهپایه زاده تاکید کرد: هر چه پتانسیل داریم باید به میدان بیاوریم و زیر ساخت های بهداشتی، درمانی و کمکی از سایر نهاد ها را باید به صورت جهادی فعال کنیم و توجه داشته باشیم تا در هیچ مرکزی هم صف طولانی ایجاد نشود.
رییس دانشگاه ایران از همه افراد بالای ۱۸ سال به ویژه جوانتر ها درخواست کرد، بلافاصله پس از فراخوان رده سنی خود، برای واکسیناسیون اقدام کنند و منتظر ورود احتمالی سایر واکسن ها نمانند تا با واکسیناسیون سریع و پوشش حداکثری وایجاد ایمنی جمعی؛ شدت بیماری و تلفات آن کنترل شود.
در این جلسه و در حضور رییس دانشگاه، معاونین بهداشت و درمان و مدیران مالی ومجموعه مدد؛ روسای شبکه های  بهداشت و درمان مناطق و شهرستان های تحت پوشش دانشگاه به بیان گزارشی از آخرین وضعیت واکسیناسیون و تعداد افراد بالای ۱۸ سال در محدوده خود پرداختند و تعداد مراکز مورد نیاز و شیوه افزایش ظرفیت و پشتیبانی لازم برای هر شبکه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
خبر: مجید نظامی
عکس: مجید گرامی