عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

چهارمحال و بختیاری کمترین میزان فوتی ناشی از پیک پنجم کرونا در کشور را به خود اختصاص داد



وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در پیک پنجم شیوع کرونا و در ۵ ماهه گذشته سال‌جاری، از نظر موارد بستری ناشی از این بیماری استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول را داشته است.
به گزارش وبدا، دکتر فریدون رحمانی در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت: بر این اساس در طول پیک پنجم بیماری کرونا، بیشترین موارد بستری ناشی از این ویروس در بیمارستان های کشور در استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین به واسطه تلاش کادر بهداشت و درمان، کمترین موارد فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.
دکتر رحمانی اضافه کرد: اخیراً علی‌رغم اینکه میزان و شیب ابتلا و بستری ناشی از کرونا در استان به صورت نزولی می باشد اما در اواخر هفته گذشته موارد بستری افزایش یافت که جای نگرانی دارد.
وی با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان در جامعه در حال گردش است گفت: هرگونه تجمعات و دورهمی ممنوع است و توصیه می‌شود اگر مردم از خانه نشینی خسته شده اند به صورت خانوادگی در ساعت‌های خلوت شبانه روز در طبیعت سپری کنند.
دکتر رحمانی ادامه داد: همچنان رعایت ۲ متر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت دست ها برای جلوگیری از ورود به پیک بعدی الزامی است.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه خود مراقبتی و شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود به زودی شاهد پایان پیک پنجم خواهیم بود اما در صورتی که رعایت بهداشت با غفلت و سهل انگاری باشد ممکن است موجب بعدی به صورت سخت تر و سنگین تر فرا رسد.