عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تزریق ۷۳.۵ درصدی واکسن کرونا به گروه‌های هدف در بام ایران

وبدا؛ تاکنون ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد چهارمحال و بختیاری شده که از این تعداد ۴۰۰ هزار دُز معادل ۷۳.۵ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: رکورد واکسیناسیون کرونا در استان با تزریق بیش از ۲۲ هزار دُز واکسن به گروه‌های هدف، شکسته شد.
وی افزود: با ورود محموله سی و یکم به تعداد ۵۰ هزار دُز واکسن از روز شنبه، روند واکسیناسیون کرونا در استان شتاب چند برابری به خود گرفته است به طوریکه در روز یکشنبه نیز ۲۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شد.
جزایری اضافه کرد: از ابتدای توزیع واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون، ۵۰۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده که از این تعداد ۴۰۰ هزار دُز معادل ۷۳.۵ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه سهمیه روزانه تزریق واکسن کرونا در استان هفت هزار دُز است و این در حالی است که در حال حاضر سه برابر این سهمیه در استان واکسن کووید ۱۹ به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.
جزایری گفت: تاکنون ۳۷.۵ درصد جمعیت استان دُز اول و ۱۸ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که متناسب با میانگین کشوری است.
وی بیان کرد: این ظرفیت و توانایی وجود دارد تا میزان تزریق روزانه واکسن کرونا در استان به ۳۰ هزار دُز نیز افزایش پیدا کند.
جزایری افزود: ۸۰ درصد واکسن تزریق شده در استان مربوط به سینوفارم و هر کداوم از واکسن‌های آسترازنکا و کووبرکت نیز ۱۰ درصد از مجموع واکسن‌های تزریقی در استان را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا، ۱۶ پایگاه تجمیعی و ۱۵۰ مرکز فعال شده است و علاوه‌بر آن تزریق واکسن کووید ۱۹ در ۳۰۵ خانه بهداشت روستایی نیز انجام می‌گیرد.
جزایری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای ۶۸۸ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال هدف طرح واکسیناسیون کرونا است.
انتهای پیام/ع