عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: عملکرد بیمارستان شهید گنجی برازجان در مواجهه با پیک پنجم کرونا بسیار مطلوب بوده است

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید گنجی برازجان؛ عبدالرسول عباسی در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات پرستاران در پیک پنجم بیماری کووید ۱۹در بیمارستان شهید گنجی برگزار شده افزود: هدف از حضور در این بیمارستان تقدیر و تشکر از زحمات پرستاران در مدیریت پیک پنجم کرونا و همچنین تشکیل کارگاه تریاژ اورژانس، تریاژ در بحران و تریاژ در شرایط عادی است.
وی تصریح کرد: بیمارستان شهید صادق گنجی علی‌رغم اینکه بیماران ورودی بسیار زیادی بیش از ظرفیت استاندارد بیمارستان را تجربه کرد ولی در ارائه خدمات به بیماران تمام تلاش خود را بکار بست تا همه بیماران پذیرش‌شده و در بیمارستان برازجان بیماری که پشت درب بیمارستان مانده و پذیرش نشده باشد نداشتیم.
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: باهمت مسئولین و کادر درمان بخش‌های جدید در زمان اوج پیک بیماری کرونا راه‌اندازی شد و بخصوص بخش ویژه ای سی یو کرونا با ۸ تخت به مجموعه تخت‌های ویژه بیمارستان اضافه و این کار اقدام بسیار بزرگی برای درمان شهرستان دشتستان بوده است.
وی در ادامه عنوان کرد: امروزه به‌طورمعمول برای راه‌اندازی و تجهیز یک تخت ای سی یو اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد تومان هزینه نیاز است که راه‌اندازی هشت تخت (ای سی یو) در بیمارستان در اوج بحران کرونا کار بسیار بی‌نظیر و بزرگی بوده است.
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیمارستان گفت: عمده مشکلات مطرح‌شده توسط همکاران در خصوص کمبود دارو، تجهیزات، کمبود پزشک، کمبود کادر پرستاری و نیروهای خدماتی بوده که امید است با پیگیری مسائل و رایزنی‌های آتی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.
عباسی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: با هر جهشی که ویروس در آینده داشته باشد زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بخصوص در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی عامل موثر برای جلوگیری از این بیماری محسوب می‌شود.
وی ضمن قدردانی از حسن همراهی مسئولین با مجموعه سلامت شهرستان تاکید کرد: مردم  به‌هیچ‌وجه نباید ترسی از واکسن کرونا داشته و به شایعاتی که در فضاهای مجازی منتشر می‌شود توجهی نداشته و بر طبق برنامه زمان‌بندی وزارت بهداشت و درمان جهت انجام واکسیناسیون خود اقدام نمایند تا انشالله شاهد وقوع پیک بعدی کرونا در سطح کشور و استان نباشیم.
انتهای پیام/ ب.ا- ۴۰۸۰