عمومی | مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

طرح پیشنهاد تشکیل کارگروه ملی اجرای سیاست‌های توسعه توان اقلیمی در کشور در نشست معاونین وزارت راه و شهرسازی

نشست پهنه‌بندی تغییرات اقلیمی بر سازگاری و تاب آوری خشکسالی بر مدیریت شهری با حضور معاونین وزارت راه و شهرسازی در محل سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.
در این نشست مشترک که با حضور دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی، دکتر ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت متبوع، دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان و مهندس عشایری رئیس سازمان عمران و بهسازی شهری برگزار شد، پیرامون موضوع جلسه بحث و تبادل نظر به عمل آمد.
در بخش ابتدایی این نشست، عملکرد سازمان هواشناسی و مجموعه اقدامات مشترکی که با همکاری دیگر معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی می‌تواند در دستور کار سازمان‌ هواشناسی قرار گیرد از سوی دکتر پرهیزکار رئیس سازمان ارائه شد.
دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این نشست پیرامون برنامه‌های آمایش سرزمینی و طرح‌های توسعه کالبدی مبتنی بر توان اقلیمی، سکونت‌پذیری و مقررات خاص شهرسازی برای سازگاری با قابلیت‌های اقلیمی، رویکرد کاهش مصرف منابع در تدوین مقررات ملی ساختمان و کاهش مصرف سوخت به ارائه دیدگاه‌های خود پرداخت.
پیشنهاد تشکیل کارگروه ملی اجرای سیاست‌های توان اقلیمی در شهرها از پیشنهادات مطرح در این بود که پس از طرح از سوی حاضران مورد تبادل نظر قرار گرفت.