عمومی | دانشگاه تهران

دومین سمپوزیوم بین‌المللی پیشگیری و مداخله در خودکشی برگزار شد

به مناسب روز جهانی پیشگیری از خودکشی، دومین سمپوزیوم بین‌المللی پیشگیری و مداخله در خودکشی، توسط مرکز مشاوره دانشگاه تهران با همکاری انجمن‌های علمی روانشناسی ایران، روانپزشکان ایران، روانشناسی اجتماعی و جمعیت پیشگیری از خودکشی و با حضور صاحب‌نظران و متخصصان دانشگاه‌های داخلی و خارجی، (هجدهم شهریور) به‌صورت مجازی و با پیام دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، برگزار شد.

دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در این پیام گفت: «بشر در قرن حاضر پیشرفت‌هایی داشته است که رفاه به همراه آورده، اما به تبع این تغییرات ما شاهد چالش‌های زیادی نیز هستیم که از جمله این چالش‌ها مساله خودکشی و یا اقدام برای خودکشی است. موضوعی که امر نگران کننده‌ای است و با توجه یه اینکه بخش جوان جامعه را هم بیشتر در بر می‌‌‌‌‌گیرد، لذا نگرانی‌های ناشی از این امر بیش از گذشته باید مورد توجه سیاستگذاران و تصمیم‌گیران قرار بگیرد».
وی افزود: «به دلیل پیچیدگی موضوع خودکشی و گروه‌های مختلفی که با آن درگیر هستند، پیدا کردن راه حل برای مقابله و پیشگیری از خودکشی نیازمند اقدام‌های متعدد بر پایه علم می‌باشد و طبیعی است که دانشگاه به‌عنوان یک مرکز علمی وظیفه مسئولیت اجتماعی آن ایجاب می‌کند که بیش از سایر دستگاه‌ها راهکارهایی را برای برون‌رفت و پیدا کردن جهت مبارزه با این چالش‌ها ارائه کند».
رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: «ضمن تشکر از همه انجمن‌ها، گروه‌ها و شرکت‌کنندگان این سمپوزیوم، خدمت همه عرض می‌کنم که دانشگاه تهران به دلیل اینکه در برنامه خود به مقوله مسئولیت اجتماعی بسیار توجه کرده است، هم از نظر علمی و هم به‌لحاظ اقدام‌های عملی سعی کرده این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و با همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با این چالش اقدام‌های لازم را به‌عمل آورد و گام‌های موثری در این زمینه بردارد. لذا، امیدوارم که این نشست بتواند با مشارکت همه شرکت‌کنندگان به نتایج ملموسی دست پیدا کند. بدیهی است که دانشگاه تهران هم در راستای وظایف خود تلاش می‌کند که همراه و همگام همه کسانی باشد که اقدام برای پیشگیری از خودکشی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. برای همه شرکت‌کنندگان در این سمپوزیوم آرزوی سلامتی و توفیق دارم».
لازم به ذکر است، در ادامه این سمپوزیوم صاحب‌نظران و متخصصان داخلی و خارجی به ایراد سخنرانی و ارائه نقطه‌نظرها و راهکارهای علمی در زمینه موضوع پیشگیری و مداخله در خودکشی پرداختند.