عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ۴۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان در گفتگو با وبدا بوشهر اضافه کرد: از این تعداد ۲۰۸۳۷۰ نفر معادل ۲۸.۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان، هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی اظهار داشت: ظرف چند روز گذشته میزان مناسبی واکسن در اختیار ما قرار گرفته که با دریافت این محموله جدید، در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت روزانه واکسیناسیون استان هستیم.
دکتر خواجه‌ئیان با اشاره به اعلام گروه‌های سنی جدید که برای استان بوشهر تا متولدین ۱۳۶۵ است، اضافه کرد: واکسیناسیون در مراکز صرفا از طریق ثبت‌نام در سامانه سلامت و دریافت پیامک امکان‌پذیر است و به جز آن مراجعه افراد به این مراکز باعث ازدحام می‌‎شود.
معاون بهداشتی دانشگاه بیان داشت: واکسیناسیون گروه دانشجویان و طلاب را در دستور کار داریم که برنامه آن شروع شده از طریق ثبت نام در سامانه و دریافت پیامک در حال انجام است.
وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم با همکاری سایر ادارات و حمایت فرمانداری‌ها و استانداری مراکز تجمیعی واکسیناسیون را افزایش دهیم تا از این طریق بتوانیم ظرفیت روزانه تزریق واکسن را افزایش دهیم.
دکتر خواجه‌ئیان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی همکاران در حوزه بهداشت اظهار داشت: همکاران ما در عین توجه به کیفیت کار، تلاش دارند کمیت را هم بالا ببرند و در این زمینه ما به کمک و همراهی مردم و مسئولان استان داریم.
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به روند فعلی واکسیناسیون عنوان کرد: پیش بینی ما این است که در حدود ۴۵ روز دیگر اگر به همین شکل تامین واکسن ادامه پیدا کند، بتوانیم کل جمعیت بالای ۱۸ سال استان را حداقل با یک دز واکسن پوشش دهیم.
رییس مرکز بهداشت استان اظهار امیدواری کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و آنچه از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی منتشر می‌شود را مد نظر قرار دهند.
وی بیان داشت: از ادارات، نهادها و گروهایی که این امکان برایشان فراهم است چه از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات و چه از نظر نیروی انسانی تقاضا داریم با ما همراهی کنند تا واکسیناسیون را به سرانجام برسانیم و این مسئولیت خطیر را به نحو احسن انجام دهیم چرا که در تامین سلامت مردم قطعا موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ س.م - ۱۰۲۱