عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

تشدید نظارت بر صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان بوشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس فخرایی بیان داشت: نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط پس از تغییر وضعیت نارنجی شهرستان به قرمز و محدودیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ و در راستای اجرایی نمودن پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافت.
وی افزود: هم‌زمان با قرار گرفتن شهرستان بوشهر در وضعیت رنگ‌بندی قرمز  ۵ هزار و ۳۰۰ مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در سطح شهرستان توسط بازرسان بهداشت محیط انجام‌شده که از مکان‌های مذکور تعداد ۲۵ مورد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شدند.
این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین ۶۳ پرونده تخلف به مراجع قضایی نظیر دادگستری و تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
فخرایی خاطرنشان کرد با توجه به قرار گرفتن شهرستان در وضعیت قرمز، متصدیان مشاغل گروه شغلی ۲ و ۳ و ۴ همچنان می‌بایست تابع مقررات مربوط به محدودیت‌های این گروه‌های شغلی بوده و متصدیان مشاغل گروه شغلی ۱ نیز باید علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی، نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی، خصوصاً استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین شستشوی صحیح دست‌ها اقدام نمایند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بر آموزش بهداشت و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به عنوان یک اصل مهم تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/س.م ۳۰۰۰