عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

بهورزان ارزشمندترین اعضای نظام سلامت هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران:
بهورزان ارزشمندترین اعضای نظام سلامت هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور در خانه بهداشت حصارزیرک شهریار از بهورز نمونه دانشگاه تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهریار؛ دکتر جلیل کوهپایه زاده چهاردهم شهریور ماه ۱۴۰۰ همراه با دکتر بابک عشرتی؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور در خانه بهداشت حصارزیرک شهریار از مریم شریفی بهورز نمونه دانشگاه در سال ۱۴۰۰ تقدیر کرد.
وی در این مراسم اظهار کرد: بهورز به عنوان اولین سطح ارائه خدمات و مراقبت های اولیه سلامت؛  یکی از ارزشمندترین اعضای نظام سلامت است. بهورزان در شرایط شیوع بیماری کرونا، با ایثار و فداکاری ، نسبت به ارائه خدمات بهداشتی در مدیریت پیشگیری و درمان این بیماری نقش ارزنده و قابل توجهی داشته اند.
دکتر عشرتی معاون بهداشت دانشگاه نیز گفت: تلاش‌ بهورزان‌ در دور افتاده ‌ترین ‌روستاهای‌ کشور با ارائه خدمات‌ اولیه سلامت به‌ جمعیت روستایی یکی از اساسی ترین عوامل پیشگیری از شیوع ‌بیماری‌ در جامعه‌ است.
وی افزود: بهورزان‌ نه‌ تنها در تامین ‌سلامت‌ روستاییان،‌ بلکه‌ در ارتقای سلامت‌ جامعه‌ شهری‌ نیز نقش موثری ایفا می کنند.
بنا بر این گزارش شورای بهورزی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این روز با هدف بررسی مشکلات و چالش های بهوزان در ارائه خدمات به جمعیت روستایی تحت پوشش در شهریار برگزار شد.
نمایندگان بهورزی شبکه های بهداشت و درمان در این نشست مشکلات منطقه تحت پوشش خود مطرح کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن تاکید دوباره  بر اهمیت جایگاه بهورزان در نظام سلامت به ویژه در شرایط اپیدمی کرونا؛ راهنمایی ها و راهکارهای لازم را برای برطرف کردن چالش های ارائه شده و همچنین ارتقاء روند ارائه خدمات در این حوزه بیان کرد.
پایان خبر