عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۵۲.۸ درصد است

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:
م یزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۵۲.۸ درصد است
دکتر پرویز قزلباش در جلسه ستاد مدیریت پیشگیری کروناویروس استان در رابطه با آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن گفت: در مجموع رعایت پروتکل‌ها در استان ۵۲.۸ درصد است .

پایگاه خبری وبدا– زنجان، رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ظهر یکشنبه ۱۴ شهریور در جلسه ستاد مدیریت پیشگیری کروناویروس استان در سالن پیامبر اعظم (س) استانداری اظهار داشت: روند بیماری کرونا در شهرستان زنجان و ابهر روند بیماری افزایشی دارد و با بررسی کانون‌های فعال می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم .

دکتر قزلباش با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در شهرستان خرم‌دره تصریح کرد: این روند از میانگین استانی بالاتر و تقریباً هم‌سطح میانگین کشوری است .

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در شهرستان خدابنده هم شاهد روند افزایشی بیماری هستیم که در موج پنجم هم بستری‌های کرونایی این شهرستان به ۹۰ نفر رسیده بود .

وی با اشاره به آغاز روند نزولی بیماری کرونا در شهرستان سلطانیه و وجود نوسانات بیماری در شهرستان ایجرود، گفت: در شهرستان ماهنشان شاهد روند افزایشی بیماری کرونا هستیم که از میانگین استانی بالاتر است .

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در رابطه با آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز به تفکیک شهرستان‌های استان زنجان، اظهار داشت: به ترتیب شهرستان‌ زنجان ۵۵.۵ درصد، شهرستان خدابنده ۵۴ درصد، شهرستان‌های ابهر و ایجرود ۵۲.۵ درصد، شهرستان طارم ۵۲.۲ درصد، شهرستان ماه‌نشان ۵۲.۳ درصد و شهرستان سلطانیه ۵۳ درصد است .

دکتر قزلباش در رابطه با آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن به تفکیک نوع صنف، نیز، میزان رعایت پروتکل‌ها را در مساجد ۴۳.۵ درصد، نانوایی‌ها ۴۵.۲ درصد، ناوگان مسافربری درون‌شهری ۴۵.۵ درصد، سوپرمارکت‌ها ۵۰.۵ درصد، و رستوران‌ها ۵۵ درصد برشمرد و افزود: در مجموع رعایت پروتکل‌ها در استان ۵۲.۸ درصد است .