عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

اهم برنامه های اجرا شده در دومین روز از هفته سلامت شهرستان سلطانیه

در دومین روز از هفته سلامت که با نام "سلامت برای همه در همه جا " نامگذاری شده است همایش پیشگیری از اعتیاد برای جوانان و نوجوانان شهرستان با حضور دکتر صادقی مقدم رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و جناب سروان کردلو رئیس پلیس شهرستان سلطانیه  برگزار گردید . در اولین بخش از همایش  جناب سروان کردلو به ایراد سخنرانی پرداخت و عمده عوامل گرایش افراد به اعتیاد را خانواده ، دوستان ناباب وشرایط محیطی دانستند .سخنران دوم همایش خانم تقی لو کارشناس  روان شناسی بالینی بود که در خصوص انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و همچنین راههای پیشگیری از اعتیاد و علائم و نشانه های مصرف مواد مخدر صحبت نمود .در پایان همایش مسابقه ای در خصوص عوامل زمینه ساز و مستعد کننده اعتیاد و راههای پیشگیری از اعتیاد برگزار گردید.

در ادامه برنامه ها در این روز با حضور رئیس شبکه بهداشت شهرستان سلطانیه ، شهردار شهر سلطانیه ، اعضای شورای شهر سلطانیه نونهالان کانون پرورشی فکری کارناوال شادی برگزار گردید.
همزمان با اجرای برنامه متنوع در دومین روز از هفته سلامت جلسه آموزشی پیشگیری از بیماریها  در نیروگاه سیگل ترکیبی برق سلطانیه توسط تیم سلامت اعزامی به سرپرستی پزشک مرکز خدمات جامع سلامت خیرآباد برگزار شد
و از دیگر برنامه های برگزار شده :

    برپایی ایستگاه اطلاع رسانی سلامت و غربالگری فشار خون ، دیابت در سطح شهر سلطانیه
    اجرای برنامه یک روز بدون نمک در رستوران نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه بمناسبت هفته سلامت
    برگزاری جلسات آموزشی ویژه مادران باردار در زمینه تغذیه صحیح در دوران بارداری
    برپایی ایستگاه نقاشی در سطح شهر سلطانیه
    برگزاری جلسه آموزشی سلامت دهان و دندان ویژه نونهالان در کانون پرورش فکری کودکان و مهد کودک
    توزیع بسته های آموزشی در سطح مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان