عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

برگزاری نشست تخصصی در نمایشگاه هفته سلامت ابهر

برگزاری نشست تخصصی در نمایشگاه هفته سلامت ابهر
در دومین روز از هفته سلامت تحت عنوان «سلامت برای همه در همه‌جا»، نشست تخصصی در نمایشگاه هفته سلامت در خصوص رویکردهای نوین در پیشگیری و درمان HIV و برنامه‌های جاری در سیستم بهداشتی درمانی برگزار شد.

پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا – زنجان – روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه 97 در این نشست که با حضور دکتر علی‌مردانی متخصص بیماری‌های عفونی، دکتر بابایی معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان، هادی‌لو کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر، درمانی برگزار شد، دکتر بابایی کلیاتی در خصوص آلودگی به HIV و بیماری ایدز و اقدامات انجام‌شده در رابطه با شناسایی، پیشگیری و کنترل این بیماری را ذکر و خواستار مشارکت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی صحیح و گسترده و یک عزم ملی برای پیشگیری و کنترل شد.
در ادامه دکتر علی‌مردانی به بیان مطالبی در خصوص آلودگی به HIV و راه و روش‌های انتقال، علائم بیماری ایدز، روش‌های پیشگیری و کنترل پرداخت.
هادی‌لو نیز مطالبی دررابطه با فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز بهداشت شهرستان در سال 97 جهت پیشگیری، کنترل و درمان بیماران بیان کرد.
در خاتمه به سوا لات مطرح‌شده توسط خبرنگاران پاسخ داده شد.
*** دیگر برنامه‌های این روز:
- برگزاری مراسم کوه‌پیمایی توسط هیئت ورزشی بانوان شهرستان ابهر با حضور 60 نفر از بانوان ورزشکار که در پایان این مراسم شعار هفته سلامت با مضامین بهداشتی در کوه ملاداغی به اهتزاز درآمد.
- اجرای مراسم ورزش صبحگاهی بانوان در پارک بانوان منطقه حسین‌آباد ابهر. در این مراسم 36 نفر از بانوان حضور داشتند که پس از مراسم ورزش حاضرین صبحانه سالم تدارک دیده‌شده را تناول نمودند.
- اجرای برنامه‌های آموزشی در مدرسه عرفان ابهر در خصوص اهمیت مصرف صبحانه، سلامت دهان و دندان و میان وعده‌های غذای سالم.
*** علاوه بر فعالیت‌های فوق در نمایشگاه هفته سلامت نیز فعالیت‌های زیر انجام‌شده است:
-برگزاری کلاس‌های آموزشی در رابطه با تغذیه سالم، پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزا، تب مالت، بهداشت فردی و سالم‌سازی سبزی‌ها و میوه‌ات که مجموعاً 250 نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده بودند.
- تن‌سنجی و اندازه‌گیری فشارخون و تست قند خون برای 250 نفر از مراجعین و ارجاع 8 نفر جهت مشاوره تخصصی- توزیع 2500 برگ پمفلت‌های آموزشی.
- توزیع 150 عدد مسواک و خمیردندان بین دانش‌آموزان که برای بازدید از نمایشگاه مراجعه کرده بودند.
- ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مشاوره خصوصی در غرفه‌های خیرین سلامت، انجمن خیریه مهرانه، انجمن بیماران کلیوی، بیمارستان امید و بیمارستان امدادی.
- برگزاری مسابقه سنجش آگاهی مراجعین در واحد سلامت خانواده که به 30 نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.
- مشاوره تخصصی در خصوص تغذیه و سلامت روان برای 150 نفر
- توزیع 100 بسته پرکلرین دربسته‌های 100 گرمی همراه با دستورالعمل نحوه مصرف آن.
- بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی به‌صورت ضربتی در شهرهای هیدج، صائین قلعه و ابهر (48 باب)
- پخش شعارهای بهداشتی در راستای اهداف هفته سلامت از تابلوهای دیجیتالی سطح شهر ابهر و همچنین پخش تیزر و شعارهای هفته سلامت از بیلبرد دیجیتال مستقر در نمایشگاه.