عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

استاندار بوشهر؛ بیمارستان محلی عالیشهر با ظرفیت ۳۰ تخت در حال آماده سازی است

عبدالکریم گراوند بیان کرد: با هدف سرعت بخشی در پایش سلامت جامعه ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی افزون بر سهمیه وزارت بهداشت برای رهگیری و تشخیص افراد مبتلا به کرونا در این استان تامین می‌شود.
وی افزود: تامین این کیت‌های آزمایشگاهی جدای از سهمیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی و سرعت بخشی در امر بیماریابی انجام شده است   .
استاندار با اشاره به روند کاهشی شیوع و همه گیری ویروس کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: این آرامش ما را نباید دچار غفلت کند و براساس تاکید نظام سلامت بزرگترین کمک به مجموعه بهداشت و درمان رعایت پروتکل‌ها بوده و در همین راستا همه ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.
گراوند تصریح کرد: استانداری بوشهر هر چه امکان داشته تاکنون برای کنترل ویروس کرونا کمک کرده و هیچ کوتاهی در این زمینه صورت نگرفته است چون معتقدیم امروز مردم به این کمک‌ها نیاز دارند و فردا که شرایط بهتر شد دیگر نیازی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی و اصناف باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این مسیر در کنار دانشگاه باشند تا بتواند این بیماری را مدیریت کند.
استاندار بوشهر بیان کرد: به دلیل شرایط خاص آب و هوایی استان بوشهر در فصل تابستان و نبود تهویه مناسب بوشهری‌ها با توجه به پیک‌های ویروس کرونا دومین تابستان تلخ خود را درحال سپری کردن هستند.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های نظارتی وظایف نظارتی خود را به بازرسی دانشگاه علوم پزشکی واگذار نکنند و کار نظارتی را همچنان با دقت انجام و با متخلفان براساس دستورالعمل برخورد کنند.
گراوند گفت: همچنین فرمانداران شهرستان‌هایی که براساس آمار هنوز درصد بیماری در آنها بالا است کمک کنند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این حالت خارج شوند.
وی اظهارکرد: فرمانداران در راستای کنترل بیماری و جلوگیری از چرخش ویروس با هماهنگی دستگاه قضایی با کسانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجهی می‌کنند، بدون اغماض برخورد کنند.
استاندار بوشهر همچنین درباره بیمارستان پایگاه هوایی شهر بوشهر بیان کرد: این بیمارستان ۲ طبقه دارد که انتظار می‌رود با توجه به نیاز نیروهای مسلح مجوز تجهیز آن برای کمک به مردم صادر شود.
گراوند درمورد فعالیت حضوری مدرسه‌ها در اول مهر ماه گفت: بازگشایی مدرسه‌ها منوط به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا است.
انتهای پیام/